سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

تنوع بخشی به تولید راهکار اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تنوع بخشی به تولید راهکار اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلامرضا تاجگردون افزود: برای ایجاد رقابت، بازاریابی مناسب، رونق بخشی به بازار اشتغال و خودکفایی ملی نیازمند مدیریت بیشتر سرمایه های خدادادی طبیعی و انسانی در کشور هستیم.

وی با اشاره به شرایط کشور در زمان کنونی و آسیب های ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای شتاب بخشی به چرخ تولید و خودکفایی و بهره وری بهینه از ظرفیت های موجود را بهترین راهکار برای استقلال اقتصادی و سیاسی کشور و بهبود وضعیت معیشت مردم دانست.

تاجگردون تصریح کرد: بهره وری از سرمایه های کوچک و حمایت دولت در پرداخت تسهیلات بانکی از راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار است که به صورت تولید شبکه ای یعنی از تولید به مصرف راهکار دیگر کاهش تعداد افراد جویای کار در کشور است.

وی با بیان ظرفیت های طبیعی گچساران در منابع آب فراوان به ویژه سد کوثر تصریح کرد: این شهرستان قابلیت تولید ماهی های گرم آبی و زینتی را دارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولید هر قطعه ماهی زینتی 100 هزار ریال درآمدزایی دارد که معادل یک بشکه نفت است.

تاجگردون ابراز داشت: اتکا به درآمدهای نفتی آفت اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به این که گچساران به عنوان یکی از مراکز تولید ماهی زینتی و گرم آبی در کشور انتخاب شده است افزود: این امر می تواند نقش زیادی در تولید ملی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان گچسارانی داشته باشد.

وی با یادآوری پرداخت 25 میلیارد تسهیلات اشتغالزایی صندوق امید و کارآفرینی به 102 کارجوی گچساران در سال جاری، تصویب 256 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای بیش از 260 نفر دیگر در نیمه دوم سال 94 و تلاش برای تکمیل طرح های بزرگ اشتغالزایی مانند پتروشیمی و طرح های انتقال آب به زمین های کشاورزی ،عملکرد دولت در زمینه اشتغال و حمایت از تولید در دو ساله گذشته در این شهرستان را خوب ارزیابی کرد.
شهرستان گچساران دومین تولید کننده نفت کشور است.

این شهرستان 120 هزار نفری با 20 هزار جوان بیکار دارای یکی از بالاترین شاخص های بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد است.



انتهای پیام /ی
برچسب ها: تولید ، تحقق ، اقتصاد ، مقاومتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.