سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

اختصاص 2 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امسال دو هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایرانی فام در کارگاه آموزشی کشت کلزا اظهار کرد: یکی از الزامات کشت کلزا، اقدامات موثر در رابطه با خودکفایی تولید دانه های روغنی و کاهش وابستگی است.

وی افزود: با توجه به حساس بودن محصول کلزا به شرایط محیطی از جمله سرما و یخبندان، محدودیت هایی برای کشت کلزا در شمال غرب کشور وجود دارد.

ایرانی فام بیان کرد: امسال دو هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص یافته است که از این مقدار یک هزار و 613 هکتار به باردهی رسیده و برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در آذربایجان شرقی فقط رقم اکاپی کشت می شود و این رقم نیز بدلیل آسیب پذیر بودن در برابر سرما باید در شهریور ماه کشت شود در غیر اینصورت دچار سرمازدگی خواهد شد.

ایرانی فام گفت: اگر این محصول به موقع کشت و آبیاری شود می توان در هر هکتار بیش از6 تن محصول برداشت کرد.

وی با اشاره به خشکی دریاچه ارومیه و افت آب چاهها و شوری آب، اظهار کرد: در شرایط حاضر مناسب ترین جایگزین ها در راستای تغییر الگوی کشت، کاشت محصول کلزا در اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.