سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

300 نفر به مرحله استانی مسابقات قرآن کریم راه یافتند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت : 300 نفر از شرکت کنندگان شهرستانی به مرحله استانی مسابقات قرآن کریم راه یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام علی مصائبی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد : پنج هزار نفر در رده سنی بالای 18 سال در 11 رشته از طریق نام نویسی اینترنتی شرکت کردند و مراحل مسابقات شهرستانی قرآن به پایان رسیده است .

وی افزود : مرحله استانی مسابقات قرآن کریم از 14 تا 16 آبان در تبریز برای راه یابی به مرحله سراسری سی و هشتمین دوره مسابقات و مرحله بین المللی آغاز می شود .

حجت الاسلام مصائبی، سهم آذربایجان شرقی در تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش تعداد حافظان قرآن را 18هزار نفر اعلام کرد .

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی همچنین در خصوص وضع وقف در استان ،گفت : در شش ماهه اول امسال 60 موقوفه جدید در استان به ثبت رسیده است .

حجت الاسلام مصائبی اظهار کرد : شهرستان تبریز،مراغه،شبستر،مرند،آذرشهر و میانه بیشترین تعداد وقف های آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده اند .

وی افزود : حدود هفت هزار موقوفه و بیش از 40 هزار رقبه در آذربایجان شرقی وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای نیت واقفان گفت: مرکز نظارت راهبردی مقام معظم رهبری،سازمان بازرسی ،اداره تحقیق و خود سازمان اوقاف بر هزینه ها،درآمدها و تحقق نیت واقفان نظارت دقیق دارند.

وی با بیان اینکه 40 درصد بودجه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برای فعالیت های عمرانی، 20 درصد فرهنگی، 30 درصد مدیریتی و 10 درصد خدمات هزینه می شود، تاکید کرد: هزینه های اوقاف شفاف است و در این زمینه شبهه ای وجود ندارد.

حجت الاسلام مصائبی با تسلیت ایام محرم ،اظهار کرد : تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) در اول محرم و همایش شیرخوارگان حسینی در دوم محرم در 19 بقعه استان برگزار شد .

وی اضافه کرد : تجمع رهروان زینبی نیز 12 محرم و در 12 بقعه شاخص استان مثل امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می شود و در حال حاضر نیز در ایام محرم 50 نفر در امامزاده ها و بقاع متبرکه استان مشغول تبلیغ هستند .

حجت الاسلام علی مصائبی کمک به 65 نفر از زوج های جوان از محل نیت واقف برای ازدواج و توزیع بیش از یکهزار و 200 بسته تحریریه به دانش آموزان بی بضاعت را از جمله فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه در ایام محرم و شش ماهه نخست امسال اعلام کرد .

وی افزود : سوگوراه بصیرت عاشورایی نیز از دیگر برنامه هایی است که در محرم توسط اداره کل اوقاف برگزار می شود.
 انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.