سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس آزمایشگاه‌های مرجع سلامت غذا و دارو عنوان کرد:

مسئولین کارخانه دماوند در جریان کامل اخطارها بوده‌اند + مستندات

دکتر رستگار با تکذیب صحبت‌های دیروز مسئولین کارخانه آب معدنی دماوند گفت: قبل از توقیف خط تولید آب معدنی دماوند جلسه‌ای با حضور مسئولین کارخانه آب معدنی دماوند برگزار شد که طی این جلسه از مسئولین مربوطه به صورت کتبی تعهد برای رفع نقایص گرفته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حسین رستگار رئیس آزمایشگاه ‌مرجع سلامت غذا و دارو امروز 27 مهر ماه در نشست خبری در خصوص آب های معدنی دماوند گفت: آب های معدنی آشامیدنی طی دو  مرحله مورد بررسی قرار گرفتند، از نیمه اول 94 بررسی کلیه برندهای آب معدنی با دستور وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو انجام شد که برخی از برند‌ها مشکلات ماژور و برخی مشکلات مینور داشتند.

وی ادامه داد: خط تولید کلیه این کارخانجات متوقف شد تا اصلاحات لازم انجام گیرد.

وی افزود: در مورد کارخانه دماوند آب آشامیدنی دارای میکروب سودوموناس که با توجه به استانداردهای بهداشتی مورد قبول نبود و قرار شد که اقدامات لازم برای سطح تولید آب آشامیدنی انجام گیرد.

وی به آب معدنی دماوند اشاره و تصریح کرد: آب معدنی چون از آب چاه‌ است، بررسی‌ها از نمونه چاه نشان داد که آب چاه آلوده به میکروب اشرشیاکولی و کولیفرم است، بر همین اساس خط تولید آب معدنی متوقف شد و خط تولید آب آشامیدنی این کارخانه قرار شد که اصلاح شود. همچنین توافق شد تا زمان اصلاح، تمام پچ‌های آب آشامیدنی دماوند توسط آزمایشگاه غذا و دارو بررسی شود و بعد وارد بازار گردد.

رستگار گفت: آزمایشگاه کنترل غذا و دارو از نظر تشخیص میکروبی قوی و مورد تایید who  است و تمام روش های ما هم براساس استانداردهای ملی ایران انجام می گردد.

رئیس آزمایشگاه‌های مرجع سلامت غذا و دارو با تکذیب صحبت‌های دیروز مسئولین آب معدنی دماوند مبنی بر اینکه سازمان غذا و دارو هیچ نوع اخطاری در خصوص آلودگی آب‌های تولیدی این کارخانه به ما نداده است تاکید کرد: در جلسه‌ای تمام موارد آلودگی میکروبی به مدیر عامل، مسئول فنی و رئیس انجمن آب های بسته‌بندی اعلام و تذکرات لازم به آنها داده شد و همچنین از آنها تعهد کتبی برای اصلاحات گرفته شد.

وی ادامه داد: به مسئولین کارخانه آب معدنی دماوند اعلام شد تا زمانی که اصلاحات خط تولید برای ما شفاف نشده باشد، تمام پچ‌های تولیدی با تائید آزمایشگاه غذا و دارو باید وارد بازار شود.

وی عنوان کرد: وجود فاضلاب انسانی در آب آشامیدنی یکی از منشا‌های میکروب اشرشیاکولی است. بر همین اساس خط تولید آب معدنی دماوند کلا تعلیق شد.


خط تولید 4 کارخانه آب معدنی متخلف بازگشایی شد

دکتر هدایت حسینی مدیر کل نظارت بر غذا و دارو و مواد آشامیدنی سازمان غذا و دارو امروز در نشست خبری در خصوص آلودگی آب ‌های معدنی دماوند گفت: نمونه برداری به صورت مستمر انجام می شود.در ارزیابی هایی سال 94 و 6 ماهه دوم سال 93 نمونه‌هایی از آب معدنی  دماوند در بازار موجود بوده که توسط آزمایشگاه مرجع آلودگی آنها مشخص شد که به همین دلیل پروانه آب معدنی دماوند تعلیق شد.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی باید سالم‌سازی شود اما آب معدنی آبی است که از سفره زیرزمینی برداشت و بدون هیچ پالایشی وارد بطری می‌شود.

وی در خصوص اینکه چرا مسئول فنی کارخانه آب معدنی دماوند آلودگی‌های موجود اعلام نکرده گفت: مسئول فنی از طرف تولید کننده ناظر است و نماینده وزارت بهداشت نیست، صلاحیت این فرد توسط وزارت بهداشت بررسی می گردد.

وی با بیان اینکه ما در سلامت مردم تعارف نداریم تاکید کرد: در حال حاضر یک سری از آب های آشامیدنی دماوند تحت نظارت ما توزیع می‌شود، مردم باید بدانند که آزمایشگاه غذا و دارو مرجع و براساس نتایج اظهار نظر می کنیم.

حسینی عنوان کرد: در طی بررسی ها 12  محصول کارخانه آب معدنی دچار مشکل بود که 4 کارخانه مشکل را برطرف و در حال تولید هستند اما 8 کارخانه دیگر هنوز اصلاحات را انجام نداده‌اند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه چه میزان جریمه مراجع قضائی برای این تخلفات تعیین می‌شود، تاکید کرد: اگر دانشگاه مربوطه که کارخانه تحت منطقه نظارتی آن دانشگاه باشد تشخیص دهد، کارخانه متخلف را به مراجع قضائی معرفی می کند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۸
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۴
جالبه مسوولان دماوند خیلی محکم تخلفشون رو تکذیب کردن. درود بر وزارت بهداشت!
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۴
نه تنها باید کارخانه برای همیشه پلمپ بشه بلکه دولت باید تمام ابهای موجود در بازار رو جمع اوری کنه ولی متاسفانه تاوان سوءمدیریت رو باز مردم بپردازند
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
سازمان استاندارد و وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند چه جوری الان این شرکت حدود چهل ساله داره مدفوع تحویل مردم میده؟
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
خاین ها هی خطای خودشونوتکذیب می کنن!!!معلوم نیست دمشون به کجا وصله؟؟؟!!!
دروغگو دروغگو دروغگو........
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
آبی‌که توش مدفوع انسانی باشه به نظرتون میتونه فعالیت کنه؟
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
آره. چه جورم
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
به نظرم حق حساب نرسیده