سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین مؤمنی:

مداحان اهل بیت(ع) بیشتر به مقتل‌خوانی روی بیاورند

این خطیب مذهبی گفت: با روشنگری‌های معظم رهبری در سال‌های اخیر شاهد سیری از بصیرت‌افزایی و رواج اشعار فاخر و به حداقل رسیدن سبک‌های مبتذل هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن مومنی، خطیب و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با روشنگری‌های مقام معظم رهبری و بیانات ایشان خطاب به مداحان و خطیبان نحوه عزاداری برای اهل‌بیت(ع) دستخوش تحولات جدی شد و سیری به وجود آمد که در نتیجه آن شاهد رواج اشعار و سبک های فاخر و همچنین سخنرانی‌های پرمحتوا و غنی هستیم.

وی افزود: سبک‌های مبتذل و به اصطلاح «آن ور آبی» به حداقل رسیده و فقط از سوی برخی افراد که هنوز در وادی جهل هستند، سرمی‌زند و این در حالی است که جریان مداحی کشور از این فضا خارج شده است.

این خطیب و کارشناس مذهبی با تاکید بر استقبال شاعران، مداحان و سخنرانان مذهبی از بیانات رهبری گفت: اگرچه تا رسیدن به جامعه آرمانی در زمینه مرثیه و آنچه که مطلوب مقام معظم رهبری است فاصله داریم اما هیچ بخشی از فرمایشات ایشان بر زمین نمانده به طوری که جریان بصیرت افزایی مناسبی بوجود آمده است.

وی با اشاره به کلام رهبری مبنی بر اینکه «به اسم روشنفکری از روضه و مقتل‌خوانی غفلت کنیم» اظهار داشت: از تمام طراحان و خطیبانی که در جامعه موثرند تقاضا دارم در روز عاشورا‌ به مقتل‌خوانی بپردازند تا از این طریق جریان مقتل‌خوانی در کشور به راه بیفتد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته مقتل‌خوانی به عنوان یک سنت پسندیده رواج داشته و باعث از بین رفتن بسیاری از آسیب‌های عزاداری بوده است.






انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.