سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

ورزش، مهارتهای اجتماعی دانش آموزان را افزایش می دهد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: تجربه با هم بودن در ورزش و کارگروهی، مهارتهای اجتماعی دانش آموزان را افزایش می دهد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در برنامه نمادین هفته انجمن اولیا و مربیان که در دبستان نیلوفر ارومیه برگزار شد؛ با بیان اینکه ارگانیسم انسان ترکیبی از جسم و روح است؛ افزود: انسان کاریکاتوری امروز دچار افسرگی و مشکلات روحی متعدد می باشد و در شرایط کنونی پرورش متوازن نسل آینده یک ضرورت است.

حمیدی با ابراز تاسف از اینکه امروز زندگی آپارتمان‌نشینی سبب کاهش تحرک در میان کودکان و نوجوانان شده است افزود: از سوی دیگر رشد فناوری‌های نوین و افزایش اعتیاد موبایلی و اینترنتی سبب فقر حرکتی در میان افراد جامعه شده تا جایی که نسل آینده با خطر کم تحرکی و بی‌سوادی حرکتی مواجه هستند.

وی گفت: اگر کودکی بتواند در موقعیت‌های چالش‌برانگیز و در فعالیت‌های حرکتی بر بدن خود مسلط باشد، یعنی دارای سواد حرکتی است و علاوه بر آن سواد حرکتی سبب می‌شود که کودکان در مهارت‌های ورزشی، به طور موفقیت‌آمیزی حرکت کنند.

وی خاطر نشان ساخت: باید کودکان را از چنبره فردیت جدا کنیم و فرصت را برای رشد شخصبیت آنها مهیا سازیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه فعالیتهای گروهی و ورزشی در بین دانش آموزان گفت: تجربه با هم بودن در ورزش و کارگروهی، مهارتهای اجتماعی دانش آموزان را افزایش می دهد.

وی افزود: کودکان باید همانند میوه دوران رشد خود را بطور طبیعی طی کنند و زمینه تفریح سالم آنها فراهم باشد.

حمیدی افزود: شعار «مدرسه و خانواده با هم» باید در همه ارکان آموزش و پرورش محقق شود.


انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.