سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور؛

فرهنگ درست را با اعمال قدرت نمی توان جاری کرد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان گفت: فرهنگ دستوری نیست با ایجاد تحول شکل گرفته می گیرد و برای اجرای درست آن به گذر زمان نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی در هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی در استان ها در بالاترین سطح تشکیل شده و اعضای آن از مهمترین مسئولان انتخاب می شوند اظهار داشت: انتظار این است که شورای فرهنگ عمومی بتواند فرهنگ عامه جامعه را درست بشناسد و سپس بتواند تاثیرگذار باشد.

وی بر لزوم ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی در کشور و توسط شوراهای فرهنگ عمومی تاکید کرد و افزود: روحانیون، ائمه جمعه و همه کسانی که وظیفه تبلیغی دارند باید فرهنگ عاشورایی را به نسل آینده منتقل کنند.

وی گفت: دبیرخانه شوراهای فرهنگ عمومی باید فعال بوده و از اندیشمندان، دانشگاهیان و علما برای ارائه نظر و راهکار در جلسات شورا استفاده کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه طرح مسائل موردی در شورای فرهنگ عمومی به عنوان مصوبه قابل قبول نیست، افزود: آنچه که به مسائل فرهنگ عموم مردم مربوط می شود در شورای فرهنگ عمومی قابل طرح و اجرا است .

حجت الاسلام شاهمرادی تصریح کرد: مسائل مربوط به حوزه ازدواج، طلاق، بیکاری و... مربوط به شورای فرهنگ عمومی است لذا در هر استان باید ابتدا آمار درستی از این موارد را در دست داشته ، سپس عواملی که باعث ایجاد این ناهنجاری ها می شوند را شناسایی و آنگاه برای رفع این معضلات راهکار ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای فرهنگ عمومی در استان ها برای همه دستگاه های عضو و غیرعضو شورا لازم الاجرا است، عنوان کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید از انجام کارهای فرعی پرهیز کرده و دستگاه های عضو شورا نیز باید همه مصوبات را به حوزه زیردست خود اعلام کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به موضوع فضای مجازی و آسیب های آن اظهار داشت: ناچار به استفاده از فضای مجازی هستیم و نمی توانیم آن را کنار بگذاریم اما باید استفاده درست از آن را به مردم آموزش دهیم.

نماینده ی ولی فقیه در استان لرستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ ما فرهنگ حسینی است گفت: ضمانت تقویت فرهنگ عمومی در جامعه به واسطه معرفت نسبت به امام حسین(ع) محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اظهار داشت: آنچه توسط امام حسین (ع) در عاشورا اتفاق افتاد قوی ترین فرهنگ عمومی در دنیا است لذا فرهنگ عاشورا، فرهنگی ماندگار، سازنده، تعالی بخش و باعث رشد جامعه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: باید از فرهنگ عاشورا به عنوان یک فرصت بزرگ برای رفع چالش های فرهنگ عمومی استفاده کرد.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.