سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اهتمام آستان قدس رضوی به ترویج عزاداری‌ اصیل و به دور از انحراف در حرم مطهر رضوی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از اهتمام و تلاش این آستان برای ترویج عزاداری‌ اصیل و به دور از انحرافات در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عزیزیان در دیدار با شورای هیئات مذهبی، شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین حسینی و فعالان فرهنگی خراسان رضوی گفت: در سه دهه گذشته حرم مطهر رضوی نقش مهمی در پیرایش عزاداری‌ها از انحراف داشته و توانسته است مطابق نظر مقام معظم رهبری، جلوه‌های نامناسب عزاداری را ابتدا در حرم مطهر، مشهد و سایر شهرها از بین ببرد.

وی با اشاره به پیشینه هیئات مذهبی در مشهد و خدمات آستان قدس رضوی به عزاداران در حرم مطهر رضوی افزود: در سال های گذشته تلاش شد بیشترین نظم، انضباط و آرامش برای زائران و هیئات مذهبی فراهم شود و امروز عموم عزاداران و ارادتمندان در قالب هیئات مذهبی با نظم، آرامش و معنویت خاصی وارد حرم مطهر می‌شوند و پس از عرض ارادت و تسلیت به پیشگاه امام هشتم(ع) خارج می‌شوند تا شرایط مناسب و عادلانه برای تشرف تمامی هیئات مذهبی فراهم شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: همچنین در این سالها برای ایجاد شرایط عزاداری مطلوب در بارگاه منور رضوی از ورود علم، طبل و بلندگو به حرم مطهر ممانعت شده و از بعضی حرکات نظیر قمه‌زنی، صورت به زمین کشیدن و آسیب زدن اقدامات لازم صورت گرفته و ‌تلاش شده در بحث محتوا، شکل و ساختار نیز شیوه‌های اصیل عزاداری ترویج یابد.

عزیزیان همچنین تشکیل هیئت بزرگ " رضوی " را به عنوان یک طرح مقدماتی عنوان کرد و افزود: هیئتی مذهبی با نام امام رضا (ع) به مدیریت آستان قدس رضوی تشکیل شود که علاوه بر مشهد در تمامی استانها دارای زیر مجموعه باشد و در مناسبت‌های خاص، با شکوه، نظم و انضباط خاص در صحنه حضور یابد.

وی با اشاره به فعالیت شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین حسینی، گفت: مردمی بودن، مهمترین ویژگی اجتماع عظیم ارادتمندان در مراسم اربعین حسینی است که باید این ویژگی حفظ شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی آمادگی کامل دارد تا محتوای فرهنگی و تبلیغاتی مورد نیاز را در اختیار مسئولین برگزاری این مراسم قرار دهد تا به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

عزیزیان خاطر نشان کرد: با توجه به اتفاقاتی که اخیرا در عربستان و یمن افتاده پیش‌بینی می‌شود مراسم اربعین امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود و لازم است از هم اکنون تمهیدات لازم برای ساماندهی و تدبیر رفاه، امنیت، آرامش، درمان و حفظ سلامت و تغذیه زائران پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.