سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استیلی: مسائل مالی بر روی تیم تأثیرگذار است / امیدوارم خاکپور در تیم ملی امید بماند

سرمربی تیم ملوان معتقد است نتایج تیم ملی امید با خاکپور فوق‌العاده بوده و این نتیجه مدیریت کاشانی است.

حمید استیلی سرمربی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، پاسخگوی سوالاتی در خصوص ملوان و تیم ملی امید شد:

در خصوص وضعیت فعلی ملوان و مشکلات این تیم توضیح دهید.

مسائل مالی بر روی تیم بسیار تأثیرگذار است، ولی بازیکنان با این شرایط آمده‌اند و مردانه تمرین می‌کنند. خوشبختانه نتایجی که تاکنون کسب کرده‌ایم خوب بوده و جایگاه ما در جدول مناسب است. به هر حال همه فوتبال مسائل فنی نیست و مسائل حاشیه‌ای هم تأثیرگذار است.

در ابتدای فصل مشکلات زیادی وجود داشت اما دنیامالی از همان ابتدا تمام تلاشش را برای حل مشکلات انجام داد. در آخرین صحبتی که با دنیامالی داشتم، ابراز امیدواری کرد که مسائل مالی هر چه زودتر حل شود.

بازی هفته گذشته لیگ در مقابل استقلال خوزستان بازی فوق‌العاده خوبی بود. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم که متأسفانه گل نشد ولی اجازه ندادیم که دروازه‌مان تهدید شود.

در هفته نهم میزبان سپاهان هستیم ولی دیروز به علت بارش زیادی که در شمال وجود دارد، نتوانستیم تمرین داشته باشیم و مجبور شدیم در سالن سرپوشیده تمرین کنیم. هوادارانمان، هواداران خوبی هستند و امیدوارم بتوانیم در مقابل سپاهان نتیجه خوبی کسب کنیم.

 چه شد که به ملوان آمدید؟

این سوال قدیمی است ولی در آن شرایط به خاطر دوستی قدیمی که با دنیامالی داشتم، با هم صحبت‌هایی انجام دادیم و وی گفت که ملوان مشکل دارد ولی حل می‌شود. به همین دلیل به انزلی آمدم. با بازیکنان بزرگ تیم که شاگردان خودم هم بوده‌اند، صحبت کردم ولی از همه مهم‌تر هواداران ملوان هستند که خیلی روی تیم تأثیرگذار هستند.

این هواداران نه استقلالی هستند و نه پرسپولیسی؛ بلکه فقط ملوانی هستند. در مجموع امیدوارم که هرچه زودتر مشکلات مالی تیم حل شود تا بتوانیم بهتر نتیجه بگیریم.

شما هفته سوم به ملوان آمدید و نتوانستید بازیکنان دلخواهتان را جذب کنید. از بازیکنان فعلی راضی هستید؟

بازیکنان خوبی داریم. همه تلاش می‌کنند. به هر حال من از هفته سوم به ملوان ملحق شدم و تا زمانی که تیم با تفکرات من آشنا شود، مقداری زمان لازم است،‌اما اگر شرایط مساعد باشد، در نیم فصل سعی می‌کنیم بازیکنان دلخواهمان را جذب کنیم.

چه پیش بینی برای جایگاه ملوان در انتهای فصل دارید؟

 سعی می‌کنیم از فصل گذشته بهتر باشیم. ملوان در فصل گذشته تا نیم فصل تنها 9 امتیاز کسب کرده بود ولی ما تاکنون در هشت هفته 12 امتیاز کسب کرده‌ایم.

امیدوارم بتوانیم به این روند ادامه دهیم و در صورتی که مسائل حاشیه‌ای از بین برود، با توجه به جوانانی که داریم می‌توانیم به خوبی نتیجه بگیریم.

جوانانی که هستند، استعداد خوبی دارند. امثال این جوان‌ها در استان گیلان زیاد هستند. من همان طور که سال‌های گذشته در تیم‌های استیل آذین، راه آهن و شاهین بوشهر جوان‌گرایی کردم، امسال هم سعی می‌کنم در ملوان همین کار را انجام دهم.

همان طور که می‌دانید 30 درصد سهام باشگاه ملوان بندر انزلی متعلق به نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است؛ سردار سرتیپ حداد همکاری خوبی با ما دارند. جا دارد که همین جا تشکر کنم. ما زمین تمرین اختصاصی خودمان را داریم ولی برای امکانات تمرینی سردار حداد قول مساعدت داده‌اند که هم علاوه بر مسائل تمرینی در خصوص دیگر مشکلات هم با ما همکاری کنند.

از راه آهن بگویید؛ مبلغی که طلب داشتید را دریافت کردید؟

خیر، هنوز طلب دارم اما امیدوارم هر چه زودتر طلبم را دریافت کنم.

از پرسپولیس بگویید.

تمام فکرم با ملوان است اما این ضایعه اخیر که برای هادی نوروزی به وجود آمد، همه را شوکه کرد. امیدوارم در جامعه ورزش دیگر چنین مسئله‌ای به وجود نیاید. به هر حال مرگ جوان خیلی سخت است. در مجموع تمام تمرکز ما بر روی ملوان است. زمانی برای فکر کردن در خصوص پرسپولیس ندارم.

نظرتان در خصوص تیم ملی امید چیست؟ آیا این تیم می‌تواند راهی المپیک شود؟

ابتدا جا دارد به خاکپور بابت نتیجه فوق‌العاده‌ای که کسب کرد، تبریک بگویم. اگر به جای وی یک مربی خارجی بود، چه رفتاری و برخوردی وجود داشت؟ قهرمانی در مسابقات غرب آسیا کار آسانی نیست و مشکلات زیادی دارد.

کاشانی زحمت زیادی برای تیم ملی امید کشیده است. تمام اردوها و بازی‌های تدارکاتی که تیم ملی امید انجام داده، بدون پرداخت یک ریال توسط فدراسیون صورت گرفته و فقط با روابط و تلاشی بوده که کاشانی انجام داده است.

برگزاری اردوی تدارکاتی در هلند و شرکت در مسابقات قهرمانی غرب آسیا و کسب عنوان قهرمانی خیلی خوب بوده و همه این بحث‌ها به مدیریت برمی‌گردد.

زمانی که یک ریال پول وجود ندارد، اگر کاشانی نبود، هیچ اردو و بازی تدارکاتی برگزار نمی‌شد. هزینه‌ها بسیار زیاد است و خیلی مشکلات برای تیم ملی امید از جمله سربازی و دانشگاه بازیکنان وجود دارد. مدیریت تیم ملی امید فراتر از یک انجام وظیفه بوده است. خاکپور هم بسیار عالی بوده که توانسته قهرمانی غرب آسیا را به دست آورد.

امیدوارم وی در تیم ملی بماند چون تیم فوق العاده خوبی داریم و بازیکنان با تفکرات وی آشنا هستند و با ماندن خاکپور می‌توانند نتایج بهتری بگیرند و حتی به المپیک بروند.

اگر قرار باشد یک مربی جدید در تیم ملی امید حاضر شود، مربی داخلی بهتر است یا مربی خارجی؟

هر کدام در یک جایگاه می‌تواند به تیم ملی کمک کند. تیم ملی امید مربیان خارجی زیادی داشته است و هزینه‌های زیادی برای این تیم صورت گرفته ولی حالا با توجه به شرایطی که به وجود آمده است، با یک ارتباط خوب می‌شود از مربی داخلی استفاده کرد.

البته بسیار مهم است که ببینیم چه می‌خواهیم. مربی داخلی و خارجی هر کدام برای یک جایگاه خوب هستند. برای حل این مشکلات بهتر است یک کمیته فنی قوی تشکیل شود که به تیم کمک کند؛ نه این که دخالت کند. تشکیل چنین کمیته‌ای باعث می‌شود که در فوتبال به جای یک فکر، چندین فکر باشد.

به نظر شما با توجه به تعطیلات لیگ که باعث افت کیفیت بازی‌ها شده، تیم ملی بزرگسالان و کی‌روش توانسته‌اند عملکرد خوبی داشته باشند؟

نباید فراموش کنیم که کارلوس کی‌روش در این زمانی که بوده، بسیار به تیم ملی کمک کرده و از جمله مربیانی است که مثل مهاجرانی‌ها و برانکوها مدت زیادی تیم ملی را در اختیار داشته و به همین دلیل این ثبات خیلی می‌تواند به تیم کمک کند. به هر حال این زمان زیاد باعث می‌شود مربیان و بازیکنان شناخت خوبی نسبت به یکدیگر داشته باشند.

به هر حال باید یک شرح وظایف جامعی وجود داشته باشد. اگر یک لیگ قوی وجود داشته باشد، می‌توانیم تیم ملی خوبی هم داشته باشیم. زمانی که تعطیلات لیگ زیاد می‌شود، باشگاه‌ها ضربه‌های زیادی می‌خورند. به هر حال باشگاه‌ها به بازیکنان پول می‌دهند و برای همین اول در اختیار باشگاه‌ها هستند و بعد در اختیار تیم ملی؛ اما مهم تعامل است که باید وجود داشته باشد تا هم تیم ملی موفق باشد و هم لیگ افت نکند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ملوان ، استیلی ، خاکپور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.