سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

حافظ قرآن شدن100 زندانی لرستانی

مدیرکل زندان‌های لرستان تربیت ۱۰۰ نفر زندانی حافظ قرآن از یک تا ۲۰ جزء را از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان؛ محمدی گفت: نفوذ در سخت ترین سخت افزارها به مراتب آسان تر از نفوذ در نرم افزار است چراکه عوض کردن فکر انسان ها به راحتی اتفاق نمی افتد و تمام هم و غم و رسالت پیامبر اسلام(ص) نیز تغییر در نگرش انسان ها بود.

وی با اشاره به اینکه در سازمان زندان ها امور فرهنگی و رسالت تغییر در نگرش و رفتار در کنار مسئولیت امنیتی بسیار مهم است، افزود: محور فعالیت های فرهنگی در زندانها قرآن و نماز است و به محض ورود زندانی یک مهر نماز و سجاده کوچک در اختیار آنها قرار می دهیم.

محمدی به سیاست های اداره کل زندان ها در خصوص نماز در زندان اشاره کرد و افزود: صحیح خوانی نماز به ویژه برای زندانیان جدیدالورود، اطلاع رسانی در خصوص آثار و برکات نماز، توسعه فضاهای معنوی و مساجد و نمازخانه های زندان ها، جلب مشارکت نهادهای فرهنگی، قرآنی و مذهبی از طریق تفاهم نامه ها و پرورش نیروی آموزش دیده و بهره گیری از خود مددجویان تحصیل کرده و آشنا به امور مذهبی برای توسعه بیشتر مفاهیم و طرح های قرآنی از جمله این سیاست هاست.

وی به ساخت مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) با مشارکت کارکنان، زندانیان و خیرین در مساحتی بالغ بر ۱۵۰ مترمربع در زندان دورود اشاره کرد و افزود: طرح نیایشگه نور در ۲۵۰ اتاق از زندان های استان اجراء شده که در این طرح قفسه هایی برای این اتاق ها طراحی شده و در آنها یک جانماز، قرآن، مفاتیح الجنان، نهج ابلاغه و سایر کتب ادعیه مورد نیاز زندانیان قرار دارد.

مدیرکل زندانهای لرستان با بیان اینکه در چهار سال گذشته از ۱۲۹ روحانی اعزامی از قم برای فعالیت های تبلیغی در زندان های استان دعوت به عمل آمده است،گفت: اهدای بیش از سه هزار جلد کتاب دعا و بیش از پنج هزار بسته نماز و توزیع آن در زندان های استان از جمله اقدامات در این زمینه است.

محمدی با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه منعقد شده با اوقاف و امور خیریه با حضور بیش از هزار نفر از مددجویان در زندان مرکزی خرم آباد از قاریان برجسته مصری و ایرانی دعوت به عمل آمد، افزود: برای پنج سال متوالی است که برنامه اعتکاف زندانیان لرستان با حضور ۲۰۰ زندانی به عنوان تنها استان کشور در مسجد بیرون از زندان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ نفر از زندانیان استان که رتبه های برتر فعالیت های فرهنگی و قرآنی و نماز را دارا بوده اند به مشهد مقدس اعزام شده اند، گفت: برگزاری مسابقه کتاب خوانی با عنوان آثار شگفت انگیز نماز در بین مددجویان، تربیت ۱۰۰ نفر زندانی حافظ قرآن از یک جزء تا ۲۰ جزء، کتابت قرآن کریم در تمام زندان های استان، مسابقات کتاب خوانی با موضوع ارزش های دفاع مقدس با حضور داوطلبانه بیش از سه هزار زندانی، اهدا و توزیع بیش از سه هزار جلد کتاب «دا» در بین زندانیان و عقد قرارداد با پنج روحانی برای اقامه نماز در زندان های استان علاوه بر روحانیون موجود از دیگر برنامه های ما بوده است.

مدیرکل زندان های لرستان با بیان اینکه ۹ زندان استان امسال ۲۴ میلیون تومان اعتبار اقدامات فرهنگی داشته اند، ادامه داد: به ازای هر ۲۵۰ نفر یک روحانی که در مجموع ۲۰ روحانی برای ارتقا و توسعه فرهنگ نماز، کارگاه های آموزشی، دو هزار سجاده، هزار و ۲۰۰ جلد کلیات مفاتیح الجنان و قرآن و ۴۰۰ میلیون تومان کمک به ساخت مسجد در هشت زندان نیازمندیم که خواستار تامین آن از ستاد اقامه نماز هستیم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: حافظ ، قرآن ، زندانی ، لرستان ، نگرش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.