سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری ؛

برگزاری طرح ارتقای ایمنی کودکان آملی

رییس جمعیت هلال احمر آمل از برگزاری طرح کودک، ایمنی و سلامت با محوریت ارتقاء سطح آگاهی کودکان جهت آموزش‌ کمک‌های اولیه هلال‌احمر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جمشید نیکزاد با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی در کانون غنچه‌های هلال و مدارس ابتدایی منتخب در این شهرستان با تعامل آموزش و پرورش و هلال‌احمر در این شهرستان برگزار شد، گفت:این کلاس‌ها با هدف آموزش و ارتقاء سطح آگاهی کودکان با کمک مربی‌های این نهاد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: طرح کودک، ایمنی و سلامت به جهت همزمانی هفته کودک، هفته کاهش بلایای طبیعی، حادثه‌خیز بودن این شهرستان و قرارگیری این شهر روی 3 گسل زلزله اجرایی شد.

نیک‌زاد با تاکید براینکه با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی آمل می‌طلبد اصول کمک‌های اولیه و روش‌های مقابله با حوادث و بلایا به کودکان و نونهالان آموزش داده شود، ادامه داد:این آموزش‌ها در سه سطح قبل از حادثه، حین حادثه و بعد از حادثه نه تنها کودکان و نونهالان باید به همه جامعه آموزش داده شود.

رئیس هلال‌احمر آمل با اعلام براینکه فرهنگ آموزش اصول ایمنی در کودکان باید در سطح مدارس استان و شهرستان نهادینه شود،خاطرنشان کرد: در این راستا و به مناسبت هفته کودک، آموزش‌های لازم درباره مقابله با زلزله در سطح مهدکودک‌ها و مدارس منتخب شهرستان با حضور مربیان و اعضای جوانان صورت گرفت که با استقبال خوبی از سوی نونهالان و دانش آموزان مواجه شد.

وی با اشاره به اجرای مانور زلزله و خروج اضطراری پس از آموزش‌های ارایه شده است، بیان داشت: در این مانورها کودکان ضمن آشنایی با نحوه استفاده از وسایل ساده امدادی، مهارت‌های لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی و نجات جان خود و همنوعانشان در مواقع خطر را آموزش دیده و تمرین کردند.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: جمعیت ، طرح ، کودک ، هلال احمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.