سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«دست به نقد» با مدیریت عباسی منسجم و پیشرو شده است

شناخت بچه‌های گروه «دست به نقد» نسبت به یکدیگر و هماهنگی آن‌ها لطف خدا و مدیریت شهاب عباسی و سیاوش مفیدی است.

فرشته ترابی بازیگر مجموعه «دست به نقد» در خصوص این برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مجموعه «دست به نقد» یک کار آیتمی بود که بیشتر شغل‌های مختلف را به چالش می‌کشید که مانند روال گذشته در قالب طنز بود. این آیتم‌ها با مدت زمان‌های کوتاه بسته می‌شد و مانند «شکرستان» درصدد پیش بردن سیر داستانی نبود.

وی در مورد حضور در کارهای دیگر شهاب عباسی بیان کرد: با توجه به اینکه مشغول به فعالیت در تئاتر کودک بودم، در کار «خنده بازار» حضور نداشتم. به همین دلیل اولین کاری که با آقای عباسی  همکاری کردم «شکرآباد» بود که در حدود هشتاد نقش مختلف را با اعتماد آقای عباسی بازی کردم. این نقش‌ها داستان‌های مختلف وشخصیت‌های گوناگون را شامل می‌شد که در شهرک سینمایی ضبط شدند.

بازیگر سریال«مادرانه» عنوان کرد: با توجه به حضورم در «شکرآباد» شهاب عباسی برای بازی در «دست به نقد» نیز از من دعوت کرد.

 وی در مورد تفاوت‌های اجرا در صحنه تئاتر کودکان و کارهای آیتمی اظهار داشت: در ابتدا بگویم که من اولویت اولم کار برای کودکان است همیشه تصور می‌کردم ساخت و کار در آیتم آسوده و راحت است اما روز اولی که برای ضبط رفتم یعنی16-17 خرداد، عباسی به من گفت: کار و ساخت آیتم بسیار سخت است. چرا که جان بخشیدن به یک متن کوتاه، شخصیت پروازی درست و شبیه‌سازی و خلق کارکترهای مختلف بسیار دشواری است. به طوری که من در هفته اول کمی سردرگم بودم. اما خدا را شکر آقای عباسی و سیاوش مفیدی کمک‌های فراوانی به من کردند. در کل با گذشت یکی دو هفته من تازه متوجه شدم کار آیتمی یعنی چه؟

ترابی تصریح کرد: از بین نقش‌هایی که در«دست به نقد» ایفا کردم، چند کاراکتر پیرزن بود که خیلی آن‌ها را دوست داشتم. بخصوص پیرزنی که نقش مقابل حسین رفیعی بود. همین طور نقش‌های فالگیر و دختری که به سولاریوم رفته بود. جزو آیتم‌های مورد علاقه‌ام بود. در کل برخی آیتم‌ها به دل خودم نشست.

وی در خصوص همکاری با حسین رفیعی اظهار داشت: آقای رفیعی بسیار هنرمند درستی هستند. او بداهه گویی‌های عالی دارد و فرصت بازی، بازی را به من و دیگر همکاران می‌داد. حتی در بعضی اوقات پیشنهادهای مفیدی را در بازی و گفتن دیالوگ ارائه می‌کرد. او بسیاری به من کمک کرد و من از این بابت ممنوع وی هستم.

فرشته ترابی بیان کرد: دوستان دیگری بودند که متاسفانه در 
«دست به نقد» حضور نداشتند. مانند آرش میر احمدی، ابراهیم شفیع، کورش معصومی و دیگران. اما گروه با مدیریت شهاب عباسی منسجم است. شناخت بچه‌ها نسبت به هم و هماهنگی آن‌ها لطف خدا و مدیریت شهاب عباسی و سیاوش مفیدی است.

وی در خصوص شروع فعالیت خود در تئاتر اینگونه گفت: از سال 78 کار تئاتر کودک را در خانه نمایش کودک شهید چمران آغاز کردم با آقای مجتبی مهدی گروه پاکان که در حال حاضر جزو بهترین‌های کار کودک بوده و داور جشنواره تئاتر کودک هستند. او استاد من بود کار در حوزه کودک را از وی آموختم.

در حدود 8-9 سال ابتدا آموختم، سپس نوشتم بعد از آن بازی و یک مورد کارگردانی را تجربه کردم همچنان خودم را جزو گروه آقای مهدی می‌دانم. بازیگر مجموعه «شکرآباد» در ارتباط با وضعیت کنونی تئاتر کودک اظهار داشت: البته لازم است در ابتدا بگویم وضعیت خیلی بهتر است. هنرمندان بزرگی در این عرصه داریم که فعال هستند. مانند محله «گل‌و‌بلبل». این یعنی احترام به کار کودک از جانب هنرمندان و مردم. به عنوان مثال تالار کودک که  به طور مداوم برای اجرا کار داشته و سالن نیز از تماشاچی مملو است. همین طور در رده سنی بزرگسالان و تئاتر و سینما که مردم بسیار مشتاقند و کارها را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون مردم به طور خود به خود با کارها ارتباط برقرار کرده‌اند همانطور که نوع تربیت کودکان بسته به ورود انواع تکنولوژی تغییر می‌کند، از لحاظ فرهنگی و هنری نیز عوض می‌شوند و ما شاهد یک اتفاق خوب هستیم.

در نهایت برگزاری این چنینی جشنواره‌های کودک اتفاق بسیار خوبی است که ما شاهد آن هستیم و روز به روز به لطف خدا بهتر هم خواهد شد.

وی در پایان گفت: آرزو می‌کنم در سراسر دنیا صلح حکمفرما بوده و انسان‌ها در کنار یکدیگر احساس خوشبختی نمایند برای تک تک دوستان و همکارانم آرزوی سلامتی دارم.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.