سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعرفه گمرکی در رشد قاچاق بی تاثیر است

یک کارشناس اقتصادی گفت: این تفکر که با افزایش تعرفه گمرکی قاچاق نیز افزایش می‌یابد درست نیست، چرا که اگر سازمان‌های ذی‌ربط هماهنگ فعالیت کنند قطعا افزایش تعرفه به تولید داخل کمک کرده و در رشد قاچاق نیز تأثیری ندارد.

رضا عروجی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش تعرفه گمرکی محصولات وارداتی گفت: تصمیمات کلان کشور نیازمند همکاری و همدلی سازمان‌های ذی‌ربط است.

وی در ادامه تصریح کرد: این تفکر که با افزایش تعرفه گمرکی قاچاق نیز افزایش می‌یابد درست نیست، چرا که اگر سازمان‌های ذی‌ربط هماهنگ فعالیت کنند قطعا افزایش تعرفه به تولید داخل کمک کرده و در رشد قاچاق نیز تأثیری ندارد.

این کارشناس در ادامه به شرایط مساعد کشور به منظور حضور سرمایه‌گذار خارجی اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید مسئولان امر بسترهای لازم را فراهم آورند.

عروجی ارزان بودن مواد اولیه، انرژی و نیروی انسانی را راهی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی برشمرد و اظهار داشت: دولت و سازمان‌های ذی‎ربط با مکاتبه با شرکت‌های خارجی می‌توانند تکنولوژی روز دنیا را به ایران بیاورند.

وی در ادامه تصریح کرد: جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در کشور وسیله‌ای است برای ما تا تکنولوژی‌‌های معتبر دنیا را به داخل کشور بیاوریم و دولت نباید اجازه‌‌ی ورود کالای ساخته شده به کشور را بدهد.

این کارشناس اقتصادی افزود: سرمایه‌گذاری شرکت‎های خارجی در داخل کشور به بحث اشتغال‌زایی کمک می‎کند و همچنین بهای تمام شده محصولات را کاهش می‌دهد.

عروجی پرداخت وام کم‌بهره و معافیت‌های مالیاتی را راهی برای جلوگیری از واردات کالا به کشور دانست و گفت: تسهیل قوانین و مقررات، مشوق‎های صادراتی و ارزان فروختن انرژی به تولیدکننده از دیگر عوامل جذب سرمایه‌گذار به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.