سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور 20 اثر در بخش «ویدیو آرت» جشنواره

20 اثر از 11 كشور در بخش «ویدیو آرت» سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران به نمایش درمی‌آیند.

 به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران؛ امسال در یكی از بخش‌های جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران شاهد حضور تعدادی از آثار برگزیده در بخش «ویدیو آرت» خواهیم بود. این بخش به‌صورت غیررقابتی برگزار می‌شود و در آن 20 اثر از هنرمندان 11 كشور جهان به نمایش درمی‌آید.
 
بر اساس این گزارش، كشور فرانسه با 7 اثر به نام‌های «شبكه خورشیدی» به كارگردانی سوفی بوسلی، «سایه‌های زمان» ساخته فرانك مارشان، «بچه‌های هاملین» به كارگردانی كورِنتین پرو، «اشباح» ساخته دامین سِربان، «شكستگی» به كارگردانی باب كوهن، «پیوستگان» ساخته ناتالین بوشه، «كانال آبی آبی» به كارگردانی بریژیت بادیه، كشور آلمان با 4 اثر به نام‌های «اكستروپیا» ساخته آرنه اشتراكهولدر، «زیباست، آیا هنر است؟» به كارگردانی یان رِوینكِل، «بیا و بمیر» ساخته ایرینا آرمز، «شاید زمان نیز مانند یك سمندر مكزیكی باشد» به كارگردانی ماریا مانِستِرنی در این بخش حضور دارند.
 
همچنین كشور ژاپن با فیلم «دنیای ارواح» به كارگردانی جِروم بولبِس، فنلاند با اثر «اشعار سیارات» ساخته یوكا- پكا یالووارا، برزیل با فیلم «صدای فیلم» به كارگردانی سزار گانانیان، آمریكا با اثر «اوریشز» ساخته سانتیاگو اِشِوِری، كانادا با فیلم «امواج شب» به كارگردانی پاتریك برگِرون، لهستان با فیلم «هم‌دردان» ساخته كریشتف، بلژیك با اثر «رویاهای كوچك» به كارگردانی ویلكی برانسون، نروژ با فیلم «سفر» ساخته علی پرندیان و هلند با اثر «هنر پرواز كردن» به كارگردانی یان فان ایكِن در این بخش غیررقابتی حضور دارند.
 
بر این اساس، از آثاری كه در این بخش شركت كرده‌اند، 17 اثر تجربی، 4 اثر مستند، 7 اثر انیمیشن، و 3 اثر داستانی به چشم می‌خورد.
 
شایان ذكر است؛ «ویدیو آرت» نوعی اثری هنری است كه پایه و اساس آن را تصاویر ویدیویی شكل می‌دهد، اما درعین‌حال می‌تواند به قواعد فیلم‌سازی بی‌اعتنا باشد و با تركیبی از تصاویر ویدیویی، چیدمان، آكسسوار، موسیقی و سایر عناصر خلق شود. امروزه «ویدیو آرت» به‌عنوان یك رسانه هنری در جهان شناخته می‌شود.
 
گفتنی است؛ سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران از تاریخ 20 تا 26 آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.