سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

تولید بیش از 20 میلیون مترمکعب آب آشامیدنی در کهگیلویه وبویراحمد

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 میلیون و 158 هزار مترمکعب آب آشامیدنی در شش ماه نخست امسال در این استان تولید و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید یعقوب فرجی افزود: از این میزان آب آشامیدنی تولیدی دو میلیون و 485 هزار مترمکعب به پساب تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در این مدت بیش از سه هزار و 800 مورد رفع شکستگی و اصلاح شبکه توزیع آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

فرجی اظهار کرد: از این تعداد 92 مورد مربوط به خط انتقال، یک هزار و 208 مورد مربوط به شبکه توزیع آب و دو هزار و 750 مورد نیز مربوط به انشعاب آب بوده که از سوی تیم های اتقاقات شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای مختلف استان اصلاح و رفع شکستگی شده است.

وی با اشاره به وظایف حوزه معاونت بهره برداری شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: رفع شکستگی و اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال از مهمترین وظایف این معاونت است.

فرجی ابراز داشت: یکی از چالش های اصلی پیش روی شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد شکستگی شبکه توزیع آب در شهرهای این استان است که چنین موضوعی در یاسوج با توجه به توپوگرافی و فرسودگی شبکه توزیع آن از سایر شهرهای استان بیشتر به چشم می خورد.

 معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمار، افزود: با توجه به حجم بالای فرسودگی شبکه توزیع آب و اعتبارات کلان مورد نیاز برای تعویض شبکه های فرسوده شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد اصلاح و رفع شکستگی شبکه توزیع به طور جدی در دستور کار شرکت آبفای شهری این استان است.
فرجی با بیان اینکه بخشی از این شکستگی ها به دلیل رعایت نشدن ضوابط فنی در اجرای شبکه و انشعاب ها است، گفت: استفاده از لوله های باکیفیت پایین نیز دلیل دیگر افزایش شکستگی ها در شبکه توزیع آب مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی بیان کرد: مردم ساکن در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد باید قبل از هرگونه نصب انشعاب بر روی شبکه توزیع آب موضوع را به شرکت آبفای شهری این استان اطلاع داده و علاوه بر استفاده از لوله و اتصالات باکیفیت از افراد متخصص و فنی نیز برای اجرای اتصال انشعاب خود استفاده کنند تا در آینده دچار خسارت و هزینه های مضاعف نشوند.

مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 138 هزار مشترک آب و حدود 27 هزار مشترک فاضلاب است.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: آب ، آبفای ، بهره برداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.