سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت به سوی دانشگاه‌های کارآفرین با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان

دانشگاه‌ها باید به وسیله‌ شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت دانشگاه‌های کارآفرین حرکت کنند.

عباس قوام رئیس پارک علم و فناوری کرمان در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند موجب تغییر رویکرد دانشگاه‌ها و حرکت آن‌ها به سوی دانشگاه‌های کارآفرین شوند. 

وی در ادامه افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان از پایه‌های اصلی و اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند که امیدواریم این شرکت‌ها بتوانند نقش و تاثیر خود را به خوبی به انجام برسانند. 

رئیس پارک علم وفناوری کرمان تصریح کرد: باید ساز و کارهای لازم برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود و فرصت کافی برای تمرکز بر توسعه دانش‌فنی و محصولات دارای فناوری بالا را داشته باشند. 

قوام بیان کرد: کشور ما کشوری در حال توسعه و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در این مسیر داشته باشند و اقتصاد مبتنی بر دانش را در کشور نهادینه کنند. 

وی با اشاره به چتر حمایتی مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: باید چتر حمایتی مناسبی برای این شرکت‌ها جهت گسترش اقتصاد دانش محور فراهم شود. 

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر اقتصاد دانش‌محور و شرکت‌های تولید کننده کالا و خدمات دانش بنیان به یکی از موضوعات مهم تبدیل شده زیرا ارزش افزوده ناشی از تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان می‌تواندباعث تحقق مقاومتی شود. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.