وی افزود: طول دوره ها بایستی اقتصادی باشد و از وقت دانشجویان حداکثر استفاده شود و دانشجویان در رشتههای پزشکی در کنار دانش مهارت کافی هم کسب کنند.
هاشمی ادامه داد: آموزش تربیت نیروی انسانی کار اصلی ماست، در کنار خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان داریم. البته تغییر و تحول در این حوزه سخت است و بایستی با احتیاط انجام شود.
هاشمی در ادامه افزود: در طول 1سال گذشته مطالعات زیادی انجام شده مشارکت جویی از افرادی که صاحب نظر و دست اندر کارند انجام شده و 12بسته تحولی تعریف شده است همچنین اقدامات اجرایی اولیه آن در طول چند ماه گذشته توسط معاونین دانشگاههای علوم پزشکی انجام شده است.
هاشمی در خصوص زمان اجرای طرح تحول آموزشی گفت: امیدواریم همانطور که قول داده بودیم از مهرماه امسال عملا این کار بعد از پایان این گردهمایی معاونین آموزشی دانشگاهها آنچه را تدوین شده است بتوانند در صحنه عمل هم اجرا کنند و شاهد آثار سودمند آن در فارغ التحصیلانی باشیم که در غالب روشهای نوین و تغییرات آموزشی ایجاد شده در این رشتهها تحصیل میکنند.
وزیر بهداشت در خصوص ایجاد دانشگاه های جدید در کشور گفت: تصمیم خوبی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده طرح آمایش سرزمینی در حوزه دانشعلوم پزشکی است، بدین ترتیب که دیگر گسترش بیرویه در تاسیس دانشگاه های جدید وجود نخواهد داشت و ما به همین دانشگاههای موجود محدود خواهیم بود.
قاضی زاده هاشمی در ادامه از مدیریت دانشگاه های علوم پزشکی کشور به صورت استانی خبر داد و گفت:با استقرار طرح آمایش سرزمینی در حوزه دانش علوم پزشکی، در هر استان یک دانشگاه ملی خواهیم داشت، که بقیه ی دانشگاهها بایستی با آن هماهنگ باشند. ما امروز بیش از 56 دانشگاه علوم پزشکی و تعداد قابل توجهی دانشکده داریم اینها خلاصه میشوند در تعداد استانهای کشور که در نهایت در قالب 10 قطب در سراسر کشور خدمات آموزشی و همچنین بهداشتی و درمانی را ارائه کنند.
وی ادامه داد: این باعث خواهد شد که ما بتوانیم دانشگاههای ماموریت محور داشته باشیم و دیگر شاهد اتلاف انرژی و منابع در دانشگاهها نباشیم.
وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که وضعیت دانشگاههای موجود در قطب های 10 گانه ادغام یا تعطیل می شوند، گفت:
همه دانشگاهها در کشور مانند گذشته وجود خواهند داشت و از لحاظ مالی و اداری به صورت مستقل اداره می شوند، ولی میتوان گفت همه دانشگاهها برنامههایشان را در قالب 10 قطب مدیریت می کنند.
هاشمی در خصوص قطب های 10گانه در کشور افزود: این 10 قطب در مراکز استانهای مهم کشور مستقر خواهند شد و در چند روز آینده اسامی آنها در سایت وزارت بهداشت اعلام می شود.
قاضی زاده هاشمی در پایان در خصوص ظرفیت جذب دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری گفت: در سال های گذشته به اندازهی کافی جذب دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری صورت گرفته شده که در حال حاضر چیزی که ذهن ما را بیشتر به خود مشغول کرده ایجاد شغل برای بعد از فارغ التحصیلی این دانشجویان است. تفاوت وزارت بهداشت با وزارت علوم تحقیقات و فناوری این است که ما افرادی را که تربیت میکنیم یا برخی از دانشگاههای دیگر این کار را انجام میدهند، امیدواریم توجه کنند به خصوص دانشگاههایی که ماموریت این را ندارند این کار را متوقف کنند، که افرادی که در رشتههای پزشکی مشغول به تحصیل هستند بعد از پایان دوره تحصیلی از وزارت بهداشت مطالبه ی شغل میکنند. بنابر این ما توسعهی کمی نخواهیم داشت مگر اینکه در بعضی از موارد به دلیل اینکه ممکن است سهم شرکت کنندگان و علاقمندان سهمیهی آزاد کاهش پیدا کند مجبور به افزایش کمی ظرفیتها باشیم.
انتهای پیام/
بازنشستگی بیست سال و اجرای حق اشعه 50%پرتوکاران و دادن معوقات تا شاید مرهمی بر زخم مالی این قشر باشد
تخصیص کارشناسی ارشد رادیولوژی به رشته های علوم پزشکی
اجرکم عندالله
لطفا پرتوکاران را از این وضعیتی ک هستن نجات بدین
هم امکان تحصیلات تکمیلی رشتشون رو فراهم کنید هم اینکه وضعیت حق اشعه
✅ با تاسیس رشته کارشناسی ارشد تصویربرداری پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی استان ها موافقت کنند.
✅ وزارت بهداشت روز جهانی رادیولوژی(17 آبان) را گرامی بدارد و در این روز به وعده های خود برای پرداخت حق اشعه پنجاه درصد؛ افزایش ضریب کارانه پرتوکاران؛ بازنشستگی مشاغل سخت با سابقه بیست سال و تاسیس رشته های تحصیلات تکمیلی برای پرتوکاران عمل کند....
1.اامکان ادامه تحصیل در رشته رادیولوژی از کارشناسی به بالاتر
2.دادن حق اشعه به پرتوکاران عزیز با روش صحیح وآن چیزی که حقشان هست نه به صورت وضعیت اسف بار کنونی
پیشاپیش از زحمات شما کمال تشکر را داریم.