سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

بهسازی بیش از 33 هزار واحد مسکونی روستایی در استان

از سال 84 تاکنون تعداد 33 هزار واحد مسکن روستایی در سهمیه‌ی تعیین شده برای بهسازی و مقاوم‌سازی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقزوین، حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اعلام این مطلب گفت: هر سال قرار است 200 هزار مسکن روستایی در کل کشور مقاوم سازی و بهسازی شود که تاکنون سهمیه استان 33 هزار و 865 واحد مسکن در استان تعیین شده است.

وی افزود: از تعداد مذکور 24 هزار و 550 واحد پایان کار گرفته‌اند.

باباپور در خصوص ساخت و ساز در روستاهای نمونه‌ گردشگری و با ارزش تاریخی گفت: در کل کشور 20 روستا با بافت با ارزش تاریخی، شناسایی شده که روستای  آتان در الموت یکی از آن روستاهاست که هیچ گونه دخل و تصرفی در بافت آن نباید انجام داد و با حفظ ساختار و بافت تاریخی کف‌سازی و جداره‌سازی انجام می‌شود.

به گفته وی در روستاهای نمونه‌ گردشگری که در استان 20 روستا شناسایی شد، با همان شیوه و استفاده از مصالح بومی ساخت و ساز انجام می‌شود.

این مسئول استفاده از مصالح بومی را در اجرای طرح‌های هادی مهم دانست و گفت: رویکرد بنیاد مسکن در سال جاری استفاده از مصالح بومی و سازه‌های سنتی است تا بافت روستایی حفظ شده و رضایت مردم نیز جلب شود.

وی همچنین در خصوص مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر گفت: بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر است که در خصوص تحویل مسکن مهر در کشور، استان اول هستیم.

به گفته باباپور تعداد 5 هزار و 660 واحد سهمیه استان بود که همگی در حال قرارداد سفت‌کاری و نازک‌کاری قرار دارند.

وی همچنین از جشن اتمام ساخت مسکن مهر خبر داد و گفت: بیش از 99 درصد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان به اتمام رسیده و دفترچه اقساط به صاحبان واحدها تحویل شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.