سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

کنترل صددرصدی طاعون نشخوارکنندگان در قزوین

بیماری ویروسی طاعون نشخوارکنندگان در استان قزوین کنترل شد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: این بیماری با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست با دامپزشکی استان به صورت 100 درصد کنترل شد.

بهمن نقیبی افزود: برای کنترل طاعون نشخوارکنندگان، بازدیدهای مشترک و اقدامات پیشگیرانه توسط کارشناسان در مورد دام ها و حیات وحش مناطق حفاظت شده استان صورت گرفت.

بازدیدهای منظم و یک روز در میان از چراگاه ها و زیستگاه ها، واکسیناسیون گسترده دام اهلی و سمپاشی و ضد عفونی مناطق مرتبط با دام وحشی از فعالیت های این حوزه بود.

بیماری طاعون نشخوارکنندگان (پی پی آر) اولین بار در کشورهای آفریقایی شناسایی شد و تا کنون در دام های اهلی و حیات وحش کشورهای مختلف منطقه از جمله کویت، عربستان، قطر، پاکستان، هندوستان، تاجیکستان، ترکیه و اردن مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: این بیماری با قدرت سرایت بالا از طریق مدفوع، ترشحات دهان، بینی، چشم، سرفه، عطسه، آب مصرفی و علوفه دام های آلوده منتقل می شود.

تب بالا، کاهش اشتها، ترشحات چشم، بینی، دهان، و وجود زخم هایی در ناحیه دهان از نشانه های این بیماری در دام هاست؛ در مراحل بعدی دستگاه تنفسی دام درگیر و در نهایت به علت تغذیه نکردن، تلف می شود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.