سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارناوال‌های جشنی که به عزا تبدیل می‌شود!

کارناوال‌های عروسی که با لایی کشیدن‌های خطرناک خود در خیابان صحنه یک تصادف مهیب را رقم می زنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان: جشن و پایکوبی برای مراسم باشکوهی مثل عروسی از دیرباز بین تمام ایرانیان مرسوم بوده و جزیی از فرهنگ و تمدن ما است.

اغلب خانواده‌ها در گذشته با گرفتن طبق‌هایی برسر و هلهله‌کنان در کوچه‌های شهر بدون هیچ مزاحمتی برای دیگر اهالی عروس و داماد را راهی خانه بخت می کردند.

اما این روز‌ها وقتی هوا تاریک می‌شود پشت چراغ قرمز و برسر چهار‌راه‌ها شاهد ترافیک سنگین ماشین‌ها و کاروان عروسی هستیم که چراغ‌هایشان پی‌در‌پی چشمک می‌زند و صدای بوقشان برسر می‌افتد، حال برگزاری این‌گونه جشن و پایکوبی‌ها که با رسوم و فرهنگ ما تطابقی نداشته و در اغلب موارد برخلاف آیین ما است و موجب شادی همگان می‌شود که خطرات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

اغلب کاروان‌های عروسی با ویرا‍ژ دادن و لایی کشیدن‌های خطرناک در خیابان باعث ایجاد رعب و وحشت شده و در مواردی صحنه یک تصادف مهیب را رقم می‌زنند،صحنه غم‌انگیزی که خاطره‌انگیزترین شب زندگی یک زوج را پایان می‌دهد و تلخی را به کام آنها می‌آورد.

علاوه‌بر تصادفاتی که منجربه مرگ و میر و صدمات جدی می‌شود، عدم رعایت نظم و قوانین راهنمایی و رانندگی، ایجاد اختلال در سیستم امداد‌رسانی، اورژانس، آتش‌‌نشانی و همچنین ایجاد مزاحمت برای مردم به ویژه سالمندان از جمله اثرات منفی برگزاری چنین کارناوال‌هایی در سطح شهر است. 

امید است باکمی دقت و رعایت حقوق شهروندی یکدیگر، شیرینی شب به یادماندنی زوجی را با تلخی حادثه از بین نبریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کارناوال ، عروسی ، عزا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.