سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

اجرای یافته های جدید موسسه تحقیقات دیم کشور در 200 هزار هکتار از مزارع گندم

یافته های جدید موسسه تحقیقات دیم کشور جدید امسال در 200 هزار هکتار از مزارع گندم دیم کشور اجرا می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات دیم کشور گفت : اجرای این طرح از ابتدای سال زراعی در 12 استان دیم خیز غرب و شمال غرب ، با هدف افزایش تولید گندم برای دومین سال پیاپی آغاز شده است

مظفر روستایی در نشست هماهنگی مدیران زراعت شهرهای استان در مراغه افزود : پارسال با بهره گیری از یافته های تحقیقاتی این مرکز ، میزان تولید گندم در مزارع دیم 400 کیلو گرم در هکتار افزایش یافت .

به گفته وی، این طرح با همکاری موسسه تحقیقات دیم کشور ، سازمانهای جهاد کشاورزی 12 استان غرب و شمالغرب در 50 هزار هکتار از مزارع دیم با موفقیت اجرا شد .

رئیس بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات دیم کشور افزود : هم اکنون 62 طرح در زمینه گندم دیم و 24 طرح هم در زمینه جوی دیم در کشور اجرا می شود .

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت : طرح انتقال یافته های تحقیقاتی برای تولید گندم در 16 هزار و 820 هکتار از دیم زارهای استان آغاز شده است .

زارعی افزود : در این طرح تمامی مراحل کشت زیر نظر کارشناسان موسسه تحقیقات دیم در شهر های مراغه ، میانه ، چارویماق ، هشترود ، اهر ، هریس و ورزقان اجرا می شود .

وی با بیان اینکه این طرح سال زراعی گذشته نیز با همکاری موسسه تحقیقات دیم کشور در پنج شهر استان اجرا شده افزود : میزان تولید محصول در این مزارع 500 تا 700 کیلو گرم در هکتار افزایش یافته است .

آذربایجان شرقی با تولید سالانه 800 هزار تن گندم ششمین قطب تولید گندم در کشور است

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.