سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیموچی: برای بانوان سرمایه‌گذاری نشده است

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان گفت: برای بانوان سرمایه‌گذاری صورت نگرفته که می‌گویند شانسی برای صعود ندارند.

سیما لیموچی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد تیمی بانوان در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا گفت: بانوان ملی‌پوش کشورمان پس از 38 سال سومین دوره‌ای بود که در این مسابقات حاضر می‌شدند.

براساس تصمیم جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز قرار شد تا از این به بعد برای حضور در مسابقات جهانی المپیک سهمیه وجود داشته باشد و تنها تیم‌هایی از آسیا سهمیه مربوطه را کسب می‌کنند که در میان 12 تیم برتر تازه باشند. به همین دلیل فشار بر روی ما زیاد شد و علاوه بر آن برنامه‌ریزی به بازی‌ها باعث شد تا ما در یک روز چهار بازی داشته باشیم خوشبختانه ما موفق شدیم تیم‌های ماکوئو، لائوس،بنگلادش را در 3 بازی شکست دهیم و به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شویم اما متاسفانه در حالی در مرحله بعد به مصاف حریفان  رفتیم که در یک روز 3 بازی انجام داده بودیم و بچه‌ها از ساعت 6 صبح تا 10:30 شب در حال بازی بودند و متاسفانه در آخرین بازی تیمی ساعت 9 شب به مصاف کره‌شمالی رفتیم که یکی از قدرت‌های جهانی محسوب می‌شود و در پایان شکست خوردیم.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه موفق شدیم جواز حضور در مسابقات جهانی کوالالامپور مالزی را کسب کنیم مسئله‌ای که کار ما را بسیار سخت کرده بود این بود که به دلیل وجود سهمیه تیم‌های شرکت‌کننده افزایش یافته بودند زیرا قبل از این برنامه به دلیل این که شانس کسب مدال در آسیا بسیار کم است همه شرکت نمی‌کردند  اما این دوره این گونه نبود و کار ما بسیار سخت بود .

لیموچی در ادامه و در خصوص تمرینات و امکانات تیم ملی گفت: ما تمرین داشتیم ولی تمرینی نبود که در آن آرامش داشته باشیم و ما نمی‌تواینم در طول یک هفته بازیکنان را به نحوه دلخواه آماده کنیم و حداقل به یک ماه اردو نیاز داشتیم ما باید برای آمادگی جهت مسابقات جهانی حداقل یک‌ماه‌و‌نیم اردو داشته باشیم و تدارکات و امکانات لازم را داشته باشیم و فدراسیون هم از ما حمایت کند. ما باید بازی‌های بین‌المللی داشته باشیم  زیرا همان طور که می‌دانید در رشته انفرادی به شدت فشار روی بازیکن زیاد است و بازیکن باید علاوه بر آمادگی تکنیکی و جسمی،آمادگی روانی هم داشته باشد و تمرینات منظم و حساب شده داشته باشد.

رییس فدراسیون در این خصوص قول‌هایی دادند که شرایط خوب را مهیا کنند و از کشورهایی مثل مجارستان و کره‌شمالی دعوت کنند زیرا ما به بازی با بازیکنان قوی احتیاج داریم و مجبوریم که از بازیکنان خارجی استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی بانوان در ادامه اظهار داشت: به طور مثال برای نتیجه‌گرفتن تیمی مثل والیبال 2 الی 3 ماه اردو و مسابقات بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌شود و این تیم جهت آماده‌سازی راهی آمریکا می‌شود تا بتوانند علاوه بر شرایط جسمانی به شرایط خوب روحی هم برسند و دائما در شرایط مسابقه باشند.

در حال حاضر وقت کم است و ممکن است بچه‌ها در مسابقات جهانی در گروه‌های مختلفی قرار بگیرند در این مسابقات تیم‌هایی شرکت می‌ککند که صلاحیت لازم را دارند و متاسفانه در این مسابقات فشردگی در بالاترین سطح خودش قرار دارد علاوه بر آن ما انتخابی بازی‌های المپیک را در اردیبهشت ماه در پیش داریم و این مسئله‌ است که باید برای وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون اهمیت داشته باشد.

لیموچی در ادامه و در خصوص انتقاد برخی از تیم ملی بانوان و قائل‌شدن کمترین شانس برای حضور بانوان در المپیک گفت: در دور گذشته هم چنین وضعیتی بود و ما برای حضور در المپیک از 5 الی 6 ماه زودتر تمرینات را آغاز کردیم و کی سری اردوها را در داخل و خارج از کشور برگزار کردیم و چند بازی با حریفان خارجی انجام دادیم.

در حال حاضر هم هنوز فرصت است ولی متاسفانه در بانوان اصلا سرمایه‌گذاری نشده که بگوییم شانس ندارند فقط در آقایان سرمایه‌گذاری شده و آن‌ها را 2 ماه برای آماده‌سازی به اروپا فرستادند که به نظر من خیلی خوب است ولی باید نصف بودجه را به خانم‌ها اختصاص دهند در دور گذشته ندا شهسواری در عین ناباوری در 5 ماه به شایستگی سهمیه را کسب کرد هنوز هم شانس داریم و فکر می‌کنم که غیر از ما باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم نگران این وضعیت باشند.

متاسفانه امکاناتی که در حال حاضر در اختیار داریم بسیار اندک است به طور مثال ما احتیاج به توپ زیاد داریم که باید از خارج از کشور وارد شود، احتیاج به رویه راکت داریم ،احتیاج به اردوی خارجی و بازی‌های تدارکاتی داریم و این‌ها حداقل چیزهایی است که اگر بخواهیم به طبق اصول حرکت کنیم احتیاج داریم امیدوارم مسئولان تمهیدات لازم را فراهم کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.