شبهات زیادی در خصوص حاضر نشدن خواهر و بردار عمرانی در مسابقات میکس دوبل قهرمانی آسیا باقی مانده و هنوز برخی توجیهات قانعمان نکرده است.

 خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان محجوبه عمرانی و پوریا عمرانی قرار بود پس از سالها یا به طور دقیق‌تر بعد از انقلاب اسلامی برای اولین بار در مسابقات میکس دوبل  قهرمانی تنیس روی میز آسیا شرکت کنند ولی پس از اینکه نام این دو پینگ پنگ باز در  مسابقات ثبت نام  و حتی قرعه کشی هم انجام شد، تیم ایران به یک باره از بازی‌ها کناره گیری کرد. 

این کناره گیری این علامت سوال بزرگ را ایجاد کرده است که علت اصلی کناره گیری ایران از بازی‌ها چه بود؟

ابتدا مسئولان فدراسیون اعلام کردند به دلیل هم زمانی این بازی‌ها با مسابقات انفرادی و دوبل،  ایران نتوانست در این بازی‌ها شرکت کند. این گفته در حالی است که اگر مسئولان کمی دقیق‌تر برنامه ریزی کرده و از ساعات بازی‌ها اطلاعات بیشتری کسب می‌کردند. حداقل در این مسابقات ثبت نام نمی‌کردند تا امتیاز منفی برای ایران ثبت نشود.

اما سوال بزرگ‌تری که وجود دارد این است که اصلا چرا نباید ایران در مسابقات میکس دوبل در  این سال‌ها شرکت نکرده باشد؟

پیمان حسنی، مربی با سابقه تنیس روی میز و کارشناس  این رشته در جواب این سوال می‌گوید: تیم ملی ایران در این سالها به دلیل مشکلات شرعی نمی‌توانسته در این بازی‌ها حاضر شود و همچنین می‌توان گفت به همین دلیل که در ایران نمی‌توانند خانم‌ها و آقایان باهم تمرین کنند، نمی‌توانند در مسابقات میکس دوبل شرکت کنند.

اما این شبهات زمانی افزایش یافت که محجوبه عمرانی ملی پوش تیم ملی بانوان که قرار بود به همراه برادرش در بازی‌ها  حاضر شود در پاسخ به سوال خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این که چرا همراه با برادرت در بازی‌ها حاضر نشدید، گفت: نمی‌دانم چرا، ولی رئیس فدراسیون و نماینده حراست موافقت  کرده بودند تا تنها من و برادرم برای اولین بار پس از انقلاب در این بازی‌ها حاضر شویم، زیرا بقیه بازیکنان به دلیل مشکلات شرعی نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. حتی اسم من و بردارم وارد لیست شد و قرعه کشی انجام شد و ما در مقابل ماکائو قرار گرفتیم و می‌توانستیم به راحتی در اولین حضورمان بعد از سالها در این رقابت‌ها، با پیروزی استارت بزنیم. علاوه بر آن حتی من و بردارم رنگ لباس‌هایمان را هماهنگ کرده بودیم و قرار بود خانم سیما لیموچی هم حضور داشته باشند ولی نمی‌دانم چه شد که ناگهان گفتند نمی‌توانید در این بازی‌ها حاضر شوید.

ای کاش قبل از ثبت نام در این بازی‌ها به ما می‌گفتند تا هم از لحاظ روحی ضربه نخوریم و هم یک شکست فنی برای تیم ملی ثبت نشود ولی به هر صورت تابع دستورات هستیم و مسئولان بهتر از ما شرایط را می‌دانند.

پس از این مصاحبه با محجوبه عمرانی تصمیم گرفتیم بار دیگر به سراغ فدراسیونی‌ها برویم.

زمانی که همین سوال را از روابط  عمومی فدراسیون پرسیدیم، وی در جواب ما گفت: نتوانستیم در مسابقات میکس دوبل حاضر شویم زیرا بازی‌های انفرادی و دوبل را در پیش داشتیم.

اینکه تنیس روی میز ایران زودتر از برنامه مسابقات خبر نداشته که حداقل نام عمرانی ها را در مسابقات میکس ننویسد جای سوال دارد و شبهه آن در ذهن ما باقی ماند هرچند مجبوریم به همین نظر فدراسیون اکتفا کرده و بپذیریم که امسال قصد داشتند در میکس دوبل شرکت کنند اما برنامه مسابقات اجازه نداد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.