سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

افراطی گری مانع رشد جایگاه بانوان

استاندار مرکزی گفت: افراطی‌گری و ولنگاری دو جریان آسیب زننده به مقوله رشد زنان بوده و این دو آسیب مانع رشد و ترقی جایگاه زنان در جامعه خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمود زمانی ‌قمی پیش از ظهر امروز در دومین همایش ملی زنان، اعتدال و توسعه در اراک اظهار داشت: لازمه رسیدن به رشد و توسعه پرهیز از افراط و تفریط است که بدون شک بالندگی زیر چتر اعتدال حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه از اهمیت و جایگاه ارزشمندی برخوردارند که هرگونه افراط و ولنگاری در حوزه رفتار با زنان مانع رسیدن این قشر به رشد می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه زنان با حرکت در مسیر اعتدال مسیر رشد عقلانی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود را  هموار می‌کنند، بیان داشت: توجه به اصل خردگرایی و تعقل عامل بازدارنده جریان‌های تندرو و ولنگاری است که می‌تواند به درستی اصل اعتدال را رقم بزند.

زمانی ‌قمی تاکید کرد: فلسفه اعتدال در واقع رسمیت دادن به حقوق افراد جامعه است و زنان جامعه باید با پیروی از مشی اعتدال در مسیر توسعه گام‌ بردارند.

وی با اشاره به اینکه منشا جریان اعتدال آموزه‌های دینی و ارزش‌های ناب انسانی است، خاطر نشان کرد: جریان اعتدال می‌کوشد در سایه فاصله‌گیری از تندروی‌های بی‌منطق و سهل‌انگاری‌ها بهترین راه را برای تصمیم‌گیری ارائه دهد.

استاندار مرکزی با اشاره به در پیش بودن انتخابات و لزوم انتخاب افراد اصلح در انتخابات بیان کرد: حضور معنادار در عرصه نامزدی انتخابات و آرای هوشمندانه به بهترین گزینه از مصادیق حرکت بر جاده اعتدال است که امیدواریم در انتخابات پیش رو شاهد تحقق این مهم باشیم.

زمانی‌ قمی ادامه داد: مسائلی چون افراط و تفریط همواره در جامعه وجود داشته و ظهور جریان‌هایی چون طالبان، سلفی‌ها و داعش نمونه‌هایی از این افراط و تفریط‌ها به شمار می‌روند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.