سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

آمریکا هیچگاه خیرخواه مردم ایران نیست

امام جمعه قزوین گفت:‌ آمریکایی‌ها هیچگاه خیرخواه مردم ایران نبودند و باید در برابر آنها با هوشیاری عمل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت وقوع فاجعه منا و کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان در این حادثه، اظهار داشت: بی‌تردید بی‌تدبیری آل‌سعود در این قضیه و عزا کردن عید مردم مشهود است.
 
وی فاجعه منا را غم‌انگیز عنوان و تصریح کرد: بی‌لیاقتی و عدم مدیریت صحیح حکام آل‌سعود و آل‌یهود در این فاجعه برای همه روشن شد و این موضوعات تازگی نداشته و بی‌کفایتی سعودی‌ها در امور حج سابقه طولانی دارد.
 
امام جمعه قزوین افزود: بعد از حوادث یمن و همچنین فاجعه منا ملت‌ها متوجه شدند که آل‌سعود تمام نیروهای نظامی، انتظامی و رزمی خود را به دو لشگر کارآزموده و بی‌تجربه تبدیل کرده است که در آن کارآزموده‌ها را به سوی جنگ با مردم یمن، بحرین، عراق،‌سوریه و همچنین همراهی داعشی‌ها گسیل کرده و لشگر بی‌تجربه را نیز برای مدیریت تجمع میلیونی حج به کار گرفته تا کشتار حاجیان منا را رقم بزنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بی‌تردید جانباختگان فاجعه منا هم ردیف شهدای یمن، عراق‌، بحرین و سوریه هستند چرا که هر دو به دست رژیم خونخوار آل‌سعود به سوی قربانگاه رفته‌اند.
 
وی تأکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند باید ابعاد مختلف فاجعه منا بررسی شود و با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب متشکل از کشورهایی که حاجیان خود را از دست داده‌اند واقعیت‌ها روشن شود.
 
امام جمعه قزوین تأکید کرد: بی‌لیاقتی آل‌سعود و عدم شایستگی برای مدیریت حج از مواردی است که با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب تائید می‌شود چرا که باید امروز افراد فرهیخته‌ای مدیریت حج را عهده‌دار شوند که خطر این چنینی برای حجاج به وجود نیاید.

امام جمعه قزوین ضمن اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: فرضیه واجب امر به معروف و نهی از منکر از جمله مسائل مهمی است که با اجرایش می‌توان جامعه را به سوی سعادت و رستگاری کشاند. امروز با فرهنگ‌سازی دینی می‌توان مردم را در حوزه بهره‌مندی مهلت‌های دینی و قرآنی به پیش برد.
 
عابدینی در خاتمه با اشاره به اهمیت محرم و صفر تأکید کرد: شناساندن جبهه حق و باطل و همچنین شمر زمان به مردم در راستای وفاداری به رهبری و همچنین شناخت نقشه‌های شوم دشمنان از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: امام جمعه ، قزوین ، خطبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.