سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیری: مخالفت صریح محیط زیست با ساخت‌و‌ساز در آشوراده

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای طرح‌های گردشگری درچارچوب ضوابط محیط زیست در منطقه آشوراده موافقیم ولی هرگز مجوز ساخت‌و‌ساز در این منطقه را نخواهیم داد.

فرهاد دبیری معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اجرای طرح‌های گردشگری در آشوراده اظهار کرد: آشوراده مثل سایر مناطق دارای طرح‌های مدیریتی و خاصیت گردشگری است اما مشکل این منطقه گردشگری از زمانی آغاز شد که ادعاهای خارج از مسئولیتی و مخالف موازین زیست محیطی مطرح شد.

وی افزود: یکی ار این ادعاهای مخرب محیط زیست این منطقه، تصمیم برخی برای تبدیل آشوراده به منطقه‌‌ای مانند جزیره کیش بود.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه آشوراده گوشه کوچکی از میانکاله و 48 هکتار آن مستثنیاتی است که سالها در اختیار شیلات بوده، تاکید کرد: ما موافق اجرای طرح‌های گردشگری مطابق موازین محیط زیستی هستیم ولی سازمان حفاظت محیط زیست با ساخت‌و‌ساز و ایجاد هتل مخالفت کرده و هیچ مجوزی برای توسعه تاسیسات عظیم گردشگری و تفرج نخواهد داد.

فرهاد دبیری گفت: بندر ترکمن که در نزدیکی آشوراده وجود دارد برای ساخت امکاناتی از قبیل هتل‌سازی آماده است اما آشوراده می‌تواند سایت گردشگری اکولوژی داشته و جوامع محلی در آن برنامه های گردشگری اجرا کند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.