سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

افزایش تجارت دربندر انزلی

تخلیه و بارگیری کالادر بندرانزلی افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد : در 6 ماه نخست امسال یک میلیون تن کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده است.

سیدعلی نعیمی گفت : این مقدار کالا از376کشتی تخلیه و بارگیری شد.مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد : میوه و تره بار، خشکبار، مواد شیمیایی و معدنی ، مصالح ساختمانی و خودرو کالاهای بود که برای صادرات در بندر انزلی بارگیری شد.

وی گفت : مقصد این کالاها قزاقستان ، روسیه ، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان بود.

سیدعلی نعیمی گفت : آهن آلات، چوب و تخته ، گندم ،جو ، مواد شیمیایی و معدنی و مواد نفتی کالاهای وارداتی است که از روسیه ، قزاقستان ، ترکمنستان و آذربایجان به ایران وارد و در بندر انزلی تخلیه شد.

وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال 103هزار و 242 تن مواد نفتی نیز از این بندر ترانزیت شد افزود : ترانزیت این مقدار کالا نسبت به مدت مشابه پارسال 2هزار درصد بیشتر بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه تقاضای کشورهای همسایه شرقی علت اصلی ترانزیت مواد نفتی از بندر انزلی است افزود : پارسال در همین مدت 5هزار و 162 تن مواد نفتی از این بندر ترانزیت شده بود .

ایران از طریق بندرانزلی با بنادرآستراخان و ماخاچ کالا روسیه ، باکوجمهوری آذربایجان ، ترکمن باشی ترکمنستان وآکتائو قزاقستان دارای مبادله تجاری است .

انتهای پیام/س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.