گفتنی است ورودی های جدید این لیست پی پل، مینی، موعت، چاندون و لنوو هستند و مارک های پیتزا هات، نوکیا، گپ ، نینتندو و دوراسل که سال قبل در این لیست قرار داشتند امسال از این لیست خارج شده اند.
این گزارش مارک ها را توسط عملکرد مالی شان و وفادری مشتری به آنها مقایسه می کند به علاوه اینکه این مارک های موجود در لیست ها باید جهانی باشند یعنی حداقل ۳۰% از تولید در آمدشان در مناطقی خارج از کشور اصلی آنها باشد.
اینتربرند، شاخه ای از «اومنیکام»، که این تحقیقات را انجام می دهد اعلام کرده که اپل برای سومین سال متوالی با ارزشی حدود ۱۷۰ میلیارد دلار ۴۳ درصد در آمدزایی خارج از آمریکا اول شده است.فیسبوک که ۵۲% از درآمد زایی اش خارج از آمریکا است بیشترین پیشرفت را در این لیست داشته است.
اگرچه شرکت های تولید خودرو جدیدی امسال به بازار آمده اند اما هنوز شرکت های قدیمی در این لیست قرار دارند ۱۵ مورد از این لیست مربوط به شرکت های قدیمی خودرو است.تویوتا، بنز، «بی ام دبل یو» و هوندا در میان ۲۰ مارک اول قرار دارند.
۲۰ برند با ارزش:
۱-اپل (۱۷۰٫۳ میلیارد دلار)
۲-گوگل (۱۲۰٫۳ میلیارد دلار)
۳-کوکا کولا (۷۸٫۴ میلیارد دلار)
۴-مایکروساقت (۶۷٫۷ میلیارد دلار)
۵-آی بی ام (۶۵٫۱ میلیارد دلار)
۶-تویوتا (۴۹ میلیارد دلار)
۷-سامسونگ (۴۵٫۳ میلیارد دلار)
۸-جی ای (۴۲٫۳ میلیارد دلار)
۹-مک دونالد ( ۳۹٫۸ میلیارد دلار)
۱۰-آمازون (۳۷٫۹ میلیارد دلار)
۱۱-بی ام دبل یو (۳۷٫۲ میلیارد دلار)
۱۲-مرسدس بنز (۳۶٫۷ میلیارد دلار)
۱۳-دیزنی (۳۶٫۵ میلیارد دلار)
۱۴-اینتل ( ۳۵٫۴ میلیارد دلار)
۱۵-سیسکو ( ۲۹٫۹ میلیارد دلار)
۱۶-اوراکل (۲۷٫۳ میلیارد دلار)
۱۷-نایک (۲۳٫۱ میلیارد دلار)
۱۸-اچ پی (۲۳٫۱ میلیارد دلار)
۱۹-هوندا (۲۳ میلیارد دلار)
۲۰-لویی ویتون (۲۲٫۳ میلیارد دلار)
منبع :هفت روز خبر
انتهای پیام/