سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاگری اسنودن از جاسوسی گسترده دولت انگلیس از تلفن‌های همراه

افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا اعلام کرد ستاد ارتباطات دولت انگلیس می‌تواند «کنترل کامل» یک تلفن هوشمند را بدون اطلاع کاربر آن در اختیار بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که بعدا به یک افشاگر تبدیل شد، اعلام کرد ستاد ارتباطات دولت وابسته به سازمان اطلاعاتی انگلیس، می تواند «کنترل کامل» یک تلفن هوشمند را بدون اطلاع کاربر آن در اختیار بگیرد.

اسنودن اعلام کرد این سازمان می تواند با فرستادن یک پیامک رمزگذاری شده برای یک تلفن همراه، به آن دسترسی پیدا کند و از آن برای کارهایی همچون عکس گرفتن و شنود، استفاده کند.

وی خاطر نشان شد هم ستاد ارتباطات دولت انگلیس هم آژانس امنیت ملی آمریکا سرمایه گذاری زیادی در زمینه فناوری، که به آنها اجازه می دهد تلفن های هوشمند را هک کنند، انجام داده اند.

اسنودن افزود: این سازمان ها «می خواهند به جای شما، مالک تلفن شما باشند.»

ستاد ارتباطات دولت انگلیس با استفاده از «اسمرف سوئیت،»  مجموعه ای از قابلیت های رهگیری مخفیانه، که هر کدام از آنها براساس شخصیت های کارتونی آبی کوچک نامگذاری شده است، تلفن ها را کنترل می کند.

اسنودن اعلام کرد: «دریمی اسمرف، ابزار مدیریت برق است که به معنای خاموش و روشن کردن تلفن شما است».

وی گفت: «نوزی اسمرف ابزار میکروفن است. برای مثال، اگر این (تلفن همراه) در جیب شما باشد، (ستاد ارتباطات دولت) می تواند میکروفن را روشن کند و به هر اتفاقی که در اطراف شما می افتد، گوش کند - حتی اگر تلفن شما خاموش باشد زیرا آن‌ها ابزار دیگری برای روشن کردن آن دارند.»

اسنودن اعلام کرد: «ترکر اسمرف ، یک ابزار مکان یابی  جغرافیایی است که (به ستاد ارتباطات دولت) اجازه می دهد با دقت بیشتری...، شما را تعقیب کند.»

پارانوید اسمرف نیز یک ابزار حفاظت از خود است که برای مخفی کردن دستکاری تلفن از سوی ستاد ارتباطات دولت انگلیس مورد استفاده قرار می گیرد.
اسنودن افزود: «برای مثال، اگر شما می خواهید تلفن را برای تعمیر ببرید زیرا متوجه چیزی عجیب شده اید یا گمان کردید که مشکلی وجود دارد، بسیار دشوارتر می شود که یک تعمیرکار بفهمد اشکالی وجود دارد.»

وی خاطر نشان شد زمانی که ستاد ارتباطات دولت انگلیس کنترل تلفن را در دست گرفت، این سازمان قادر خواهد بود بداند «با چه‌کسی تماس می گیرید، چه پیامکی داده اید، چه سایت هایی را بازدید کرده اید، فهرست تماس های شما چیست، مکان هایی که بوده اید، شبکه های بی سیمی که تلفن شما به آنها متصل است.»

وی گفت: «و آنها می توانند کارهای دیگری نیز انجام دهند. آنها می توانند عکس شما را بگیرند».

اسنودن خاطر نشان شد کاربر متوجه پیامکی که این سازمان برای دسترسی به تلفن شما می فرستد، نمی‌شود.

وی افزود: «این پیامی مخصوص است که همچون هر پیامک دیگری، به شماره شما ارسال می شود ولی زمانی که وارد تلفن شما می شود، از دید شما مخفی است. نشان داده نمی شود. شما برای (تلفن) پول داده اید ولی هر فردی که نرم افزار را کنترل می کند، مالک تلفن (شما) است.»

گفته می شود آژانس امنیت ملی آمریکا نیز برنامه‌ای مشابه اسمرف سوئیت دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.