روزنامه آمریکایی هافینگتون پست عملی شدن شراکت آمریکا با کشورهای عضو گروه همکاری اقیانوس اطلس را یک فاجعه دانست.

شراکت آمریکا با کشورهای عضو گروه همکاری اقیانوس اطلس؛ ضرر یا منفعت؟
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی هافینگتون پست نوشت: سرانجام قرارداد مربوط به شراکت آمریکا با کشورهای عضو گروه همکاری اقیانوس اطلس امضا شد اما عملی شدن آن یک فاجعه است.

هافینگتون پست در این باره نوشت: اوباما به عنوان یک رییس جمهور لیبرال می خواست به زعم خود یک هدیه برای مردم آمریکا داشته باشد و چه هدیه ای بدتر از این قرارداد مشارکت با کشورهای واقع در مناطق دو سوی اقیانوس اطلس.

به نظر می رسد آمریکا راهبردهای تجاری خود را پس از منعقد شدن پیمان نفتا گم کرده و از همان روز نخست در چهار سال قبل هم مشخص بود که تجارت آمریکا با کشورهای حوزه دوسوی اقیانوس اطلس در شرایط مناسبی به سر نمی برد.

هافینگتون پست با اشاره به اینکه در سیستم نوین اقتصاد جهانی فقط رقابت های اقتصادی هستند که اهمیت دارند نوشت: اوباما فکر می کند با همکاری با اقتصادهای خرد در سایر کشورهای دیگر می تواند نعمات سرشاری برای مردم آمریکا بیاورد اما او اشتباه می کند.
مثلا اوباما می خواهد در تجارت با چین شریک شود اما او اشتباه می کند زیرا چینی ها رقیب تجاری آمریکا هستند و قرار نیست یک رقیب تبدیل به شریک تجاری یک کشور شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار