سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم توجه دانشجویان به فرهنگ ایران و هویت ملی

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی باید به فرهنگ ایران که بخشی از هویت ملی است، توجه کنند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فراهانی معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور چهره‌های برجسته فرهنگی هنری امروز در موزه ظروف سلطنتی سعد آباد برگزار شد بیان کرد: یکی از تغییراتی که امسال در جشنواره اعمال شد، داوری همزمان با به معرض دید قرار دادن آثار است که این موضوع انگیزه‌ بیشتری را ایجاد می‌کند . 

وی افزود: ما نسبت به وزارت علوم و دانشگاه آزاد فضای مناسب‌تری را ایجاد کردیم . دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی باید به فرهنگ ایران که بخشی از هویت ملی است، توجه کنند همچنین برای اینکه جشنواره‌ها صرفا برای ارائه محصولات نباشند، کانون‌های فرهنگی هنری دانشگاه‌ها را هدفمند ساختیم. 

فراهانی ضمن اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری توسط دانشجویان تاسیس و اداره می‌شود عنوان کرد: برنامه‌های آموزشی در این جشنواره به سمت فرهنگ ایرانی اسلامی سوق پیدا کرده است، بر خلاف اینکه در گذشته توسعه اقتصادی سیاسی را مبنای توسعه کشور می‌دانستیم امروزه معتقدیم که فرهنگ باید زیر بنای توسعه قرار گیرد. 

وی با اشاره به نقطه بارز جشنواره امسال اضافه کرد: یک حرکت فرهنگی هنری در دانشگاه‌ها آغاز شد تا بتوان از اساتید برجسته استفاده کرد. 

معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، همچنین تاکید کرد: این جشنواره از سال 87 آغاز شده و تاکنون در 6 دوره برگزار گردیده پیش از این 60 رشته در جشنواره وجود داشت اما از سال گذشته به دلیل انجام برخی بازنگری ها تعداد رشته‌ها کاهش پیدا کرد. 

از دیگر تغییرات ایجاد شده این است که سالهای قبل در اختتامیه از همه آثار تجلیل می‌شد که این موضوع سبب نادیده گرفتن برخی آثار می‌شد. یکی دیگر از نقاط ضعف جشنواره زمان برگزاری آن در فصل تابستان بود که حضور دانشجویان را کمرنگ کرده بود به همین دلیل سال گذشته مراسم افتتاحیه در سه مرحله برگزار شد. علاوه بر اینها تصمیم بعدی این است که جشنواره‌ها در چند گروه به طور مجزا برگزار شود. 


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.