سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرمراد‌‌زهی:با پرداخت طلب تولیدکنندگان تمهیداتی برای صادرات فراهم می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه‌های دیگر باید باهم همراه باشند تا صادرات کشور شکل گیرد و جایگاهی برای خودش تعریف کند که بهتر از بقیه باشد.

هدایت الله میرمراد‌‌زهی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سیاست‌گذاری صادرات و افزایش بازده داخلی را در کشور داریم و این سیاست گذاری جزء فرمایشات مقام معظم رهبری و همه‌ دلسوزان این مملکت است. 
 
وی در ادامه گفت: اینکه ما بتوانیم از ظرفیت‌های موجود کشورمان استفاده کنیم و اقلامی مثل زعفران،کشمش،خرما و فرش که ایران در این زمینه صاحب نام است را افزایش دهیم ،میتوانیم از تک‌محصولی خارج شویم. 
 
مراد‌زهی اظهار کرد: ما باید انگیزه و اعتماد را برای تولیدکنندگان فراهم کنیم و روز به روز در امر صادرات، درامد و ارزآوری که از نفت است، بهتر شویم. 
 
وی گفت: محصولات بخش کشاورزی را باید برای کشور‌های موردنیاز و معرف‌کننده تامین کنیم که جزء کشور‌های صادرکننده قرار گیریم؛ البته سیاست و برنامه‌ریزی برای صادرات در کشور هست امّا گاهی اشکالاتی در این کار پیش می‌‌آید از جمله اینکه بعضی از کشور‌ها به زعم خود زرنگی می‌کنند،محصول کشور را به اسم خودشان بسته‌بندی و تولید می‌کنند که ما باید از نظر رقابت، دسته بندی و کیفیت به شکلی عمل کنیم که کشور‌های دیگر نتوانند سوءاستفاده کنند و رقابتی در مقابل ما از نظر کیفیت نداشته باشند. 
 
مراد‌زهی افزود: این اذن و عزم در کشور‌ما هست امّا مستلزم یک برنامه ریزی مقتدر است که ما باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی و جهانی حضور یابیم، این محصولات را از نظر برندی خوب معرفی کنیم و جایگاهی برای محصول ما شود و کیفیت و بسته‌بندی‌اش را تعیین کنیم، مشکلش برای بقیه‌ی کارها پیش نخواهد آمد. 
 
وی عنوان کرد: تعاون روستایی به عنوان شکل جمع‌آوری و سازمان جهاد کشاورزی به عنوان تولید‌کننده در بحث تولیدات داخلی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه‌‌های دیگر با همراه بودن با یکدیگر در صادرات تا آنجا که صادرات شکل گیرد و جایگاهی برای خودش تعریف کند، این وزارتخانه ها با یکدیگر همراه باشند تا بهتر از بقیه باشیم. 
 
مراد‌زهی خاطر‌نشان کرد: با توجه به مشکلات گذشته که در‌مورد محصولاتی مانند خرما و نیز پسته پیش می‌آمد که چون برای این محصولات خرید تضمینی تعریف شده به موقع دولت باید به این امر ورود یابد و سازمانها و تشکّلهای مربوطه سریعاً خریدهایشان را انجام دهند و طلب تولیدکنندگان را به موقع پرداخت کنند که صادرات و تمهیدات صادرات را برای صادرکردن فراهم کنند و محصول خریداری شده درانبار‌ها نماند تا بازار‌ما شهرت جهانی یابد. 
 
وی تصریح کرد: نباید دولت یا تشکّلها ضرر کنند چون مثل یک پیکر، به هم وصل‌اند و در این مورد دولت محترم باید کار‌را پیاده کند تا بتواند محصولات را به‌ فروش برساند و انگیزه‌ای برای تولیدکنندگان به‌وجود آورد که هرچقد تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را صادر کنند برای تولید بعدی انگیزه‌ی بیشتری خواهند داشت. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.