سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکران فیلم‌های خارجی در ایران هم مزیت و هم اشکال دارد

اکران فیلم‌های خارجی در ایران باعث آشتی مخاطب با سینما می‌شود اما رقابت آن‌ها با فیلم‌های ایرانی عادلانه و سودمند نیست.

عبدالحسین برزیده کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اکران فیلم‌های خارجی در ایران و بازخورد آن در درازمدت گفت: اکران فیلم های خارجی در ایران هم مزیت و هم اشکالاتی دارد، مزیت  آن این است که شاید باعث آشتی مخاطب با  سینما شود و آن‌ها را ترغیب برای رفتن به دیدن فیلم‌ها کند و این روند به  پیشرفت ختم شود.

وی افزود: علی رغم مزیتی که عرض کردم اکران فیلم‌های خارجی در ایران می‌تواند به نفع سینمای ایران نباشد، چون رقابت، رقابت  عادلانه‌ای نیست چرا که یک نسخه فیلم خارجی با  یک  قیمت نازل خریداری و به نمایش در می‌آید و در عوض قرار است که یک فیلم در ایران با شرایط سخت و هزینه بیشتری تولید و اکران شود ضمن اینکه در ساخت فیلم محدودیت‌هایی داریم که مزید بر علت می شود.

وی ادامه داد: از طرفی زمانی که ما می‌خواهیم زندگی واقعی را در ایران و در فیلم‌هایمان تصویر کنیم باید از بسیاری مسائل به  دلیل خط قرمزهای موجود بگذریم. بنابراین خیلی وقتها از‌ آن حالت روال خارج می شویم. البته مخاطب داخلی تا حدودی با  این موضوع عادت کرده اما اگر دوباره بخواهیم این  ذائقه را  تغییر دهیم نمی‌دانم چه بلایی سر سینمای ایران خواهد آمد؟!

برزیده عنوان کرد: اگر قرار است که فیلم های خارجی در ایران نمایش داده شود باید با سینمای ایران بازتر برخورد شود یعنی باید اجازه داد تا سینمای ایران حرف‌هایی بزند که از جنس مردمش باشد در این  صورت می توان با  فیلم های خارجی رقابت کرد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.