سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمیدی: نمی‌توان انتظار بیشتری از بانوان پینگ‌پنگ داشت

کارشناس تنیس‌روی میز معتقد است عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا معمولی بوده و با این شرایط نمی‌توان انتظار بیشتری داشت.

امیر عمیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نتایج کسب شده توسط ملی‌پوشان تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا گفت: من حدود یک ماه پیش گفته بودم که حریف اصلی ما در رقابت‌های تنیس مردان هند است و اگر بتوانیم در مقابل این تیم پیروز شویم نتیجه دلخواهمان را کسب کرده‌ایم و هم همین اتفاق رخ داد.

با وجود این که هند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت ما توانستیم بر این تیم پیروز شویم، بهترین عنوانمان که مقام هفتمی در آسیا است را دوباره تکرار کنیم.

تیم ملی بانوان هم در مسابقات تیمی دوازدهم شد و یک پله نسبت به دوره گذشته سقوط داشت ولی در مجموع بچه‌ها در حد معمول خودشان بودند نه بد بودند و نه افت داشتند.

 عمیدی در ادامه و در خصوص افت بازیکنان تیم ملی اظهار داشت: این یک واقعیت است که یک بازیکن برای انجام یک بازی سنگین پینگ‌پنگ باید در همه ضمیمه‌ها از جمله مسائل روانشناسی آماده باشد.

یک ورزشکار در طول سال 2 یا 3 بار به اوج می‌رسد و اگر ما بخواهیم نتایج خوبی در مسابقات کسب کنیم باید تمرینات را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم و پیش ببریم که اوج بازیکنان در مسابقات باشد.

 به طور مثال نوشاد عالمیان 2 سال گذشته در رده چهلم رنکینگ جهانی قرار داشت ولی حالا در رتبه صدوسوم جهان قرار دارد. این بازیکن روند نزولی داشته و این اتفاق دلایل زیادی از جمله بالارفتن سن و متاهل‌شدن،داشته است.

این روند نزولی بدتر هم می‌شد و اگر برنامه‌ریزی خاص و منظم برای این بازیکن وجود نداشته باشد و کار به جایی می‌رسد که باید فکر کنیم دیگر نوشاد تمام شده است.

عمیدی در خصوص افشین نوروزی هم گفت: از افشین هم با این اردوهای نصفه‌و‌نیمه نمی‌توان انتظار خاصی داشت. نوروزی باید دو سال پیش  7 کیلو وزن کم می‌کرد ولی اینگونه نشد.

نفرات ملی‌پوش ما استعدادهای ما هستند و باید سخت کار کنند  به طور مثال بازیکنی در تیم ملی هند روزی 10 الی 12 ساعت تمرین دارد و در سال 3600 ساعت تمرین می‌کند تا بتواند حریفان خود را شکست دهد.

اما در تیم ملی ما این گونه نیست و می‌خواهند تنها  با یک اردوی 5،6 روزه خانم نداشهسواری نفر اول چین را ببرد حتما باید در سطح استانی امکانات مهیا باشد تا بازیکنان بتوانند تمرینات خود را در استان خود انجام دهند.

عضو سابق کمیسیون تنیس روی میز کشورمان در ادامه در خصوص انتظارات از تیم ملی بانوان اظهار داشت: ما چقدر برای بانوان هزینه کرده‌ایم؟  بهترین پینگ‌پنگ باز خانم ما چقدر پول می‌گیرد؟ دریافتی بانوان حتی به اندازه تعویض رویه‌های راکت‌ها هم نیست.

امکانات، اردو، راکت و... پول می‌خواهد بانوان به غیر از دریافتی باشگاه‌ها پولی می‌گیرند؟ باید حریف تمرین وجود داشته باشد. باید شرایط تمرینی مناسب باشد ولی وقتی هیچکدام از این شرایط وجود ندارد چه انتظاری می‌توان داشت؟

به طور مثال اگر افشین نوروزی بخواهد در خوزستان توپ بزند حریفش در تهران است یک بازیکن در استان خودش حریف تمرینی و مربی می‌خواهد.

متاسفانه هیچ کمکی نمی‌کنیم و توقع داریم اتفاق‌های خوب هم بیافتد گردش مالی فدراسیون در سال 2 میلیارد است و دریافتی آن کمتر از یک میلیارد، در حالی که 2 میلیارد پول حتی قیمت یک فوتبالیست هم نیست.

عمیدی در پایان گفت: وزارت ورزش و جوانان تکلیف خود را با انتخاب مشخص کند 10 ماه از ثبت‌نام کاندیدا گذشته و یک ماه هم از زمان اتمام دوره سعادتمند گذشته ولی همچنان وضعیت مشخص نیست. ما برای مسابقات جهانی و المپیک چه برنامه‌ای داریم؟ زمان بسیار اندک است و ما باید بهتر برنامه‌ریزی داشته باشیم. اگر می‌خواهیم امثال نوشادها موفق باشند باید اردوهای بیشتری داشته باشیم و بازیکنان زحمت بیشتری بکشند در انتها از وزارت ورزش و جوانان تقاضا دارم تا هر چه زودتر وضعیت انتخابات را مشخص کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.