سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

هوای کردستان در وضعیت خطرناک

هوای صبح امروز در بسیاری از شهرهای استان کردستان در وضعیت خطرناک قرار گرفت و با این وجود اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص انجام نشده است و دانش آموزان در این شرایط آلودگی هوا راهی مدارس شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  اوایل صبح امروز غباری از مرکز عراق وارد غرب ایران شد و بیشتر استان های غرب کشور از جمله کردستان را در برگرفت.

 ساعت ۷ الی ۸ صبح وضعیت هوای کردستان و تعدادی دیگر از استان های غرب کشور به حد خطرناک رسید و در کردستان یک ساعت بعد از آن در وضعیت بسیار ناسالم  قرار گرفت ولی آنچه حائز اهمیت است نحوه برخوردمسئولان استان های مختلف کشور با این شرایط بود.

رئیس اداره امور آزمایشگاه اداره کل محیط زیست کردستان گفت: ساعت ۷ تا ۸ صبح وضعیت هوا براساس دستگاه های سنجش آلودگی هوای موجود در شهرستان های سقز و سنندج به حد خطرناک رسید و در ساعت ۸ تا ۹ هم در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت.

ماهان رحیمی عنوان کرد: متاسفانه در سایر شهرستان های استان دستگاه سنجش آلودگی وجود ندارد ولی از آنجا که منشاء این گردوغبار کشور عراق است قظعا شهرهای مرزی استان بیشتر تحت تاثیراین شرایط قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه قطر ذرات این گردوغبار ۲.۵ میکرون است، بیان کرد: اکثر ریزگردهایی که امسال وارد استان شده قطر آنها ۲.۵ میکرون بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان هم  با بیان اینکه منشاء گرد و غبار امروز کشور عراق است، گفت: این غبار از مرکز عراق وارد غرب ایران شده که بتدریج از میزان غلظت آن در طول روزهای آینده کاسته می شود.

طالب حیدری با اشاره به اینکه گرد و غبار در پاییز زیادماندگار نیست و وزش باد منجر به تخلیه آن خواهد شد، بیان کرد: البته از امروز تا روز چهارشنبه وزش باد قابل ملاحظه ای در استان مشاهده نمی شود.

وی عنوان کرد: وجود غبار در پاییز و زمستان ماندگار بسیار کمتری نسبت به بهار وتابستان دارد و  امیدواریم طی دو هفته آینده شاهد بارندگی مداوم در استان باشیم.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: کردستان ، الودگی ، خطرناک ، هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.