سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین گروه آموزشی تحصیلات تکمیلی "حوادث ترافیکی" کشور، آغاز به کار کرد

برای اولین بار در کشور، گروه آموزشی تحصیلات تکمیلی "حوادث ترافیکی " با حضور رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا ؛ رییس و مسئولان این دانشگاه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با پلیس راهور کشور ، گروه آموزشی حوادث ترافیکی  را افتتاح کردند.

دکتر "حمیدرضا خرم خورشید " رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه برای دریافت موافقت اصولی این مرکز علمی باید مراحل اجرایی و تایید وزارت بهداشت را طی کنیم،  گفت: این گروه آموزشی که با همکاری کارشناسان و  اساتید پلیس راهنمایی و رانندگی‌، فعالیت جدی در زمینه تربیت نیروی متخصص و اجرای طرح های پژوهشی ، را آغاز می کند، این پتانسیل را دارد که به مرکز تحقیقاتی مجزا  تبدیل شده و  کمک بزرگی برای  اجرای برنامه های مشترک و تقویت بخش مدیریت ترافیکی کشور  باشد.

دکتر " سید علی حسینی " رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  در این نشست ، توافق همکاری بین دانشگاه و پلیس راهور  و راه اندازی گروه آموزشی یا مرکز تحقیقات حوادث ترافیکی را به فال نیک گرفت و گفت: این همکاری نه تنها برای دو  ارگان ، بلکه برای کل کشور، باعث خیر و برکت خواهد بود.

وی افزود: با شناسایی پژوهشهای بنیادی از سوی پلیس راهور و اجرای آنها از سوی دانشگاه با همکاری پلیس ، شاهد نتایج ارزشمندی خواهیم بود که کاربردی بوده و در قوانین ، ضوابط و مقررات ، اجرایی خواهد شد.
دکتر حسینی تاکید کرد که از این پتانسیل و برنامه های مرکز حوادث ترافیکی می توان در تحصیلات تکمیلی استفاده کنیم و با گستردگی اهداف و برنامه هایی که قابل برنامه ریزی برای این مرکز است ، آن را به مرکز تحقیقات تبدیل کرده تا با سایر ارگانها و سازمانها نیز در ارتباط باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا  و بازدید از امکانات مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و فوریتهای پزشکی این دانشگاه‌، از  دیگر برنامه هایی بود که با حضور رییس پلیس راهور و جانشین ایشان، معاون عملیات پلیس راهور ، رئیس پلیس راه، رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ، مسئولان مراکز کنترل و اجرایی پلیس راهور، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر و مسئول پیشگیری از مصدومیت ها برگزار شد.

شایان ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 22 دپارتمان تخصصی و هشت مرکز تحقیقات از جمله مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و فوریتهای پزشکی ، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 700 نیروی متخصص در رشته های خاص حوزه های " رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی (وتعیین کننده های آن)، سلامت روانی و توانبخشی" مانند کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، فیزیوتراپی، مددکاری اجتماعی ، مشاوره خانواده، سالمند شناسی، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان و همچنین روانپزشکی و روانشناسی می پردازد ، و در برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd ،  و در تعدادی از آنها ، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور قرار دارد، و با دو بیمارستان و سه مرکز پزشکی – توانبخشی، زیر نظر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.