سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند ؛

مراسم عمامه گذاری 25 نفر از طلاب حوزه علمیه بیرجند

با حضور نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان؛ مراسم عمامه گذاری 25 نفر از طلاب حوزه علمیه بیرجند برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ با حضور نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان؛ مراسم عمامه گذاری 25 نفر از طلاب حوزه علمیه بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی طلاب را مرزداران فرهنگی جامعه دانست و افزود: طلاب و حوزویان در مقابل هجوم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان وظیفه سنگین تری برعهده دارند چرا که رساندن سخن حق و امر به معروف و نهی از منکر کار آسانی نیست.

وی دراین مراسم خطاب به طلابی که امروز لباس روحانیت را به تن کردند گفت: مهم ترین وظیفه شما بعد از عمامه گذاری، نشر معارف دینی و و تحصیل علم و دانش است. 

نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ، عید غدیر را روز وحدت، همدلی ، همراهی و ائتلاف امت اسلامی عنوان کرد و گفت: پیام غدیر توجه به علم ، عمل ، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ، دادستان کل کشور در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به جان باختن زائران بیت الله الحرام در حادثه منا افزود: این افراد مظلومانه و با زبان تشنه جان دادند و حکام آل سعود بدانند که ما نیز طبق مسئولیتی که در قوه قضائیه داریم پیگیر روشن شدن حقایق این فاجعه خواهیم بود .

رئیس حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند نیزدر این مراسم گفت: طلاب این حوزه به مدت 5 سال دروس حوزوی را فرا می گیرند و متعهد می شوند بعد از فراغت از تحصیل به مدت 5 سال برای تبلیغ دین و نشر احکام اسلامی فعالیت کنند.

حجت الاسلام عارفی با اشاره به صدور حکم سطح 3 حوزه از سوی حوزه علمیه قم برای حوزه علمیه بیرجند افزود: کسانیکه که در شهرهای مختلف استان از جمله کرمان ، زاهدان ، قاین فارغ از تحصیل شده اند، می توانند ادامه تحصیل خود را در حوزه عملیه بیرجند انجام دهند .

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.