سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین تیمی شوتزن اما فاقد جسارت است

هاشمی: اتفاق خاصی نیفتد، قهرمان آسیا می‌شویم

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد ایران تیم یکدستی دارد که بخت اصلی قهرمانی جام بیست و هشتم به حساب می‌آید.

مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌هایی اگر اتفاقات غیرمنتظره‌ای نیفتد، قهرمانی آسیا می‌شویم. ما تیم قدرتمندی داریم. بازیکنان ما چه داخل، چه روی نیمکت عملکرد خوبی داشتند و حتی با ذخیره‌های خودمان هم می‌توانستیم برنده شویم. 

هاشمی با تمجیداز تیم کره جنوبی، گفت: این تیم قدمتی طولانی در قاره کهن دارد. البته آنها تیم کوتاه‌قدی دارند اما حامد ما 218 سانتیمتر است. توانمندی او و بازیکنانی ماند صمد و مهدی، کره به هیچ وجه در اندازه‌های ما نبود و نتوانست حامد را مهار کند. اگر با همین روال پیش برویم، رسیدن به فینال و قهرمانی دور از دسترس نیست. 

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد درباره وضعیت دفاعی تیم ملی توضیح داد: اگر تیم‌های حریف با سنتر بلندقد به مصاف ایران بیایند، تیم ما اذیت می‌شود اما کره چنین بازیکنی نداشت. اگر در بازی با چین حدادی از بازی خارج شود، درست مانند بازی با فیلیپین به مشکل می‌خوریم. آنها سنتر قدبلندی دارند.  

وی درباره غیبت آفاق برابر چین اظهار کرد: ایران تیمی با برنامه‌های متنوع هجومی است و حضور یا غیبت یک بازیکن تاثیرچندانی در روند حرکتی ما نخواهد داشت و تیم ما متکی به بازی فردی بازیکنانش نیست. 

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا بازیکنان ایران پرتاب‌های آزاد متعددی را از دست می‌دهند، گفت: اینطور نیست. کره‌ با وجود داشتن بازیکنان شوت‌زن تنها 15 درصد شوتزن نشان داد و این رقم برای تیم ایران 40 درصد بود. هر تیمی نقصی دارد و اگر ما در همه چیز کامل باشیم مدعی قهرمانی جهان می‌شویم. ایران بیش از 10 سال است صلابت خود را حفظ کرده و رقبای آسیایی از ما حساب می‌برند. اگر روند قهرمانی‌های خود را ادامه دهیم بسکتبال ما به جاهای خوب می‌رسیم. 

سرمربی فصل گذشته مهرام درباره بازی ایران و چین اظهار کرد: بازی سختی برابر چین داریم، چرا که آنها بازیکنان شوتزنی دارند اما سرعت کمتری نسبت به ما دارند. این تیم فیزیک بدنی مناسبی هم دارند ولی از نظر هوش و جسارت از کره هم پایین‌ترند. ممکن است به دلیل میزبانی مارا اذیت کنند اما ما به دلیل تعدد بازیکنان خوب، به امید خدا قهرمان آسیا می‌شویم. 

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.