سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند سالمندی شرایط سالمندان جامعه را تغییر خواهد داد؟

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی سند سالمندی، لایحه‌ای که قرار است بعد از تدوین در دولت به مجلس برده شود و ما امیدواریم جوابگوی نیازهای سالمندان باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم نکوداشت روز جهانی سالمند در جمع سالمندان و شهردار منطقه 5 و جمعی از مسئولین بهزیستی کشور و تهران اظهار کرد: ما برنامه‌ای به نام سند ملی سالمندی را به دولت ارائه خواهیم داد که در آن از بیمه قدرتمند تا اجرای طرح‌های رفاهی ویژه سالمندان در شهر و در جامعه گنجانده شده است و ما امیدواریم این سند بتواند پاسخگوی جامعه و سالمندان باشد.

وی در ادامه افزود: در بخش درمان بیماری‌های سالمندان با پیشگیری بیماری و در نظر گرفتن بیمه‌های قدرتمندی که به عنوان پشتوانه حامی سالمندان خواهند بود، می‌توان هزینه‌های دوران سالمندی را کاهش داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با میزان توجه جامعه به سالمندان گفت: در مطالعاتی که انجام شده ما به مسئله‌ای زیست اجتماعی و اخلاقی رسیده‌ایم که میزان توجه جامعه به سالمندان را روز به کاهش نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: متأسفانه ما در جامعه با پدیده سالمندآزاری روبرو هستیم و گزارشات بهزیستی از سالمندانی حکایت می‌کند که در گوشه خیابان رها شده‌اند و این پدیده در جامعه فاجعه خواهد بود.

ربیعی در رابطه با اخلاق زندگی با سالمندان خاطرنشان کرد: ما باید در جامعه اخلاق زندگی با سالمند را نهادینه کرده و مسئولیت‌پذیری جامعه را در رابطه با مدارا و مراقبت از سالمند بالا ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان بیان کرد: من امیدوارم در دولت تدبیر و امید و به پشتوانه حمایت‌های مقام معظم رهبری بتوانیم به اهداف خود در جهت تأمین رفاه سالمندان برسیم و درک درست از این افراد را در جامعه نهادینه کرده تا از پدیده سالمندی به یک فرصت اجتماعی برای این افراد دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سالمندی ، سند ، وزیر تعاون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.