وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت و سازمان بهزیستی با همکاری هم سند همکاری بین بخشی رشد و تکامل کودکان را تدوین کرده و در حال حاضر منتظر اجرایی شدن آن هستیم.

ربیعی: نسل آینده در انتظار اجرای سند رشد و تکامل کودکانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی در همایش ملی رشد و تکامل همه جانبه کودکان اظهار کرد: دوران کودکی برهه حساسی از زندگی افراد جامعه است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرده و در راستای رشد سالم و خلاق کودکان گام برداریم.

وی در ادامه افزود: ما در مدارس به جای آرامش بخشی به کودکان آنها را با انواع استرس مواجه می‌سازیم و کودکان را  از شهروند خلاق به شهروند تست زن تبدیل می‌کنیم.

وزیر  تعاون کار و رفاه اجتماعی  در رابطه با  سند همکاری بین بخشی برای رشد  و تکامل کودکان بیان کرد:  ما سند ملی همکاری بین بخشی برای رشد و تکامل کودکان را با بهزیستی و وزارت کار و وزارت بهداشت تدوین کرده‌ایم که در مراحل پایانی برای اجرا به سر می‌برد.

وی با اشاره به تغییر عنوان شورای کار کودک به شورای حمایت اجتماعی از کودکان تصریح کرد: ما با استفاده از رسانه‌های پر قدرت می‌توانیم در خصوص رشد و تکامل کودک برنامه ریزی کنیم تا افرادی با مسئولیت پذیری بیشتر برای نسل آینده تربیت کنیم.

ربیعی افزود: اگر ما در راستای برنامه ریزی برای تربیت و بهبود رفتار کودکان کم کاری کنیم کودکان با مشاهده شبکه‌های ماهواره‌ای با مسائلی آشنا و روبرو می‌شوند که مناسب سن آنها نبوده و در آینده تاثیرات مخربی برای جامعه خواهد داشت.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در مقابل بزرگ شدن و رشد کودکان به عنوان دولت مسئولیم تا با حمایت‌های همه جانبه و برنامه ریزی دقیق و مدون از بروز اختلالات رفتاری، تربیتی و مهم‌تر از همه سلامت جسمی و روحی کودکان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار