سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ضرورت ورود دولت به ساخت حوزه های علمیه در آذربایجان شرقی

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از پذیرش 402 نفر طلبه در سالجاری در حوزه های علمیه استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام انتظاری  در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه گفت: در حال حاضر 3هزار و 500 طلبه در 23 حوزه علمیه علمیه استان تحصیل می کنند که مجموع طلاب و مدارس علمیه استانهای شمالغرب کشور از آمار آذربایجان شرقی کمتر است .

وی افزود :استقبال از ورود به مدارس علمیه به حدی زیاد است که از1 هزارو 44 شرکت کننده در امتحانات ورودی به علت کمبود کلاس فقط 402 نفر را توانستیم پذیرش کنیم.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی خیرین را به ساخت مدارس دینی توصیه کرد و گفت : در حال حاضر 200 طلبه خارجی در جامعه المصطفی تبریز در رشته های مختلف علوم دینی تحصیل می کنند و در صورت توسعه امکانات آمار پذیرش تا 500 نفر قابل افزایش است و همه طلاب ترک زبان جهان را می توانیم در مرکز تبریز پذیرش کنیم.

وی یادآور شد: مرکز جامعه المصطفی در تبریز درحال حاضر از جمهوری آذربایجان و ترکیه و دیگر کشورها دانشجوی علوم دینی پذیرش می کند اما شرط تحصیل طلبه خارجی در تبریز ترک زبان بودن است و طلاب کشورهای خارجی غیر ترک زبان به حوزه علمیه قم معرفی می شوند.

حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه مدارس دینی در آذربایجان شرقی گفت: شرط احداث مدرسه وجود حداقل 10 هزار متر مربع زمین در نقطه مطلوب شهرها است .

وی همچنین از دولت خواست ساخت حوزه های علمیه را مثل مدارس در دستور کار قراردهد.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از یاری نکردن اوقاف و امور خیریه به حوزه های علمیه استان به رغم وجود در آمد موقوفات انتقاد کرد .

به گفته حجت الاسلام انتظاری در حال حاضر حقوق172 استاد حوزه های علمیه آذربایجان شرقی را حوزه علمیه قم پرداخت می کند.

رئیس حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به مراحل ساخت حوزه علمیه ثامن الحجج تبریز هم گفت: با پایان یافتن این حوزه علمیه که در 60 هزار متر مربع احداث می شود در چند سال آینده تا 10 هزار نفر طلبه را پذیرش خواهیم کرد .
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.