سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژو ۲۰۸ در راه بازار ایران

ایران‌ خودرو و پژو در شرایطی تا چندی دیگر شراکتی دوباره را با هم آغاز خواهند کرد که قرار است محصول ۲۰۸ پژو در ایران به تولید برسد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،ایران‌ خودرو و پژو در شرایطی تا چندی دیگر شراکتی دوباره را با هم آغاز خواهند کرد که قرار است محصول ۲۰۸ پژو در ایران به تولید برسد. به گفته‌های مسئولان گروه صنعتی ایران‌خودرو، با توجه به سرمایه‌گذاری مشترکی که قرار است این شرکت انجام دهد، حداقل یک‌سوم تولیدات این گروه صنعتی به محصولات پژو اختصاص خواهد داشت.

به گفته مدیران این شرکت در صورت سرمایه‌گذاری شرکت پژو در ایران و تولید مشترک، زیان وارد شده به ایران بر اثر خروج شرکت پژو در زمان تحریم‌ها نیز جبران خواهد شد.
پژو ۲۰۸ برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲م در انگلیس و فرانسه عرضه شد. خودرویی که به اصطلاح سوپرمینی به شمار می‌رفت و در ۴ مدل یک لیتری، ۱/۲ لیتری، ۱/۴ لیتری و ۱/۶ لیتری ساخته شد و ازآنجاکه گفته می‌شود، قرار است جای پژو ۲۰۶ را بگیرد، پیش‌بینی می‌شود مدل ۱/۶ لیتری آن روانه ایران خواهد شد.
به فاصله ۳ سال از عرضه جهانی ۲۰۶، پای این خودرو به بازار کشورمان باز شد تا کمی به بازار خودرو ایران و به خانواده شیرهای سالخورده جاده مخصوص تازگی و هیجان ببخشد اما تولید این خودرو در کشور نه با عرضه نسل جدید ۲۰۷ متوقف شد، نه با رسیدن پسوند کد ۲ پژو به ۸ و امروز که ۲۰۸ وارد سومین سال تولید خود شده، تداوم تولید ۲۰۶ در کشورمان و تعدادی از بازارهای رو به توسعه دیگر باعث شده تا فروش این سوپرمینی سالخورده اما همچنان محبوب فرانسوی، به مرز ۸میلیون و ۵۰۰هزار دستگاه نزدیک شود. در واقع، ۲۰۶ با اختلاف زیادی، پرفروش‌ترین ساخته تاریخ پژو لقب می‌گیرد اما خبر خوش اینکه با از سرگیری همکاری ایران‌خودرو با شریک دیرینه خود، پرفروش‌ترین ساخته‌های این روزهای پژو یعنی هاچ‌بک ۲۰۸ و کراس‌اوور کوچک ۲۰۰۸ نیز برای عرضه در بازار کشورمان به صف شده‌اند تا بالاخره شاهد عرضه نسل جدید ۲۰۶ باشیم.
ایران‌ خودرو به احتمال زیاد از اواسط سال آینده عرضه ۲۰۸ را به‌صورت «سی‌بی‌یو» آغاز خواهد کرد. این خودرو جزو خودروهای کم مصرف پژو به‌شمار می‌رود و با قیمتی بیش از ۵۰ میلیون تومان در ایران عرضه خواهد شد.
رشد روزافزون تقاضای بازار برای شاسی‌بلندهای کوچک شهری، پژو را بر آن داشت تا کراس‌اووری برپایه ۲۰۸، در کلاس ساب‌کامپکت عرضه کند که این ۲۰۸ قد کشیده پژو در این بازار رقابتی نیز چه قدر هم موفق شد. پژو تنها در ۲سال، نزدیک به ۲۰۰هزار دستگاه ۲۰۰۸ در بازار اروپا عرضه کرده و این تازه آغاز کار است، چراکه محبوبیت این نیمچه شاسی‌بلند شهری هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و درحال‌حاضر هم پشت سر رنو کاپتور، پرفروش‌ترین کراس‌اوور ساب‌کامپکت بازار اروپا به حساب می‌آید.
همکاری‌های ایران با ۲ شرکت خودروسازی رنو و پژو در سال‌های گذشته در قالب «سی‌کی‌دی» بود که در سال‌های تحریم، این همکاری‌ها قطع یا کاهش یافت اما درحال حضور دوباره فرانسوی‌ها، زمزمه همکاری‌های خودرویی دوباره با رنو و پژو را قوت بخشیده است.
محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان نیز با اشاره به سابقه همکاری ۲۶ساله ایران با پژو اظهار کرد: این شرکت به‌دلیل فشارهای امریکا در زمان تحریم‌ها ناگزیر به ترک ایران شد، بنابراین برای جلوگیری از تکرار این روند باید به‌گونه‌ای رفتار کرد که دیگر گرفتار چنین تله‌هایی نشویم.
نجفی‌منش در پاسخ به این سوال که چطور باید آسیب‌ها را در همکاری با شرکت‌های خارجی به حداقل رساند، گفت: امروز روز دیگری است و ما باید به آینده نگاه کنیم. در ارتباط با شرکت‌های خارجی باید با سرلوحه قرار دادن اصول اقتصاد مقاومتی، کاری کنیم که کمتر آسیب ببینیم. برای این کار باید عمق ساخت داخل را بیشتر کنیم. باید به جای خرید، مشارکت کنیم. «سی‌کی‌دی» باید جمع شود و به این سمت حرکت کنیم که با کمک شرکت‌های خارجی، بازارهای صادراتی جدیدی پیدا کنیم.
وی درباره جدیدترین مذاکرات خودرویی با شرکت‌های فرانسوی گفت: درحال‌حاضر رنو مشغول گسترش روابط است اما هنوز امکانات بانکی لازم ایجاد نشده، در حالی‌که قرادادهای پژو آماده است و دو طرف منتظر اجرایی شدن برجام هستند تا بتوانند از امکانات انتقال پول بین‌المللی استفاده کنند. نجفی‌منش با اشاره به اینکه دیگر سیستم «سی‌کی‌دی» را قبول نخواهیم کرد، گفت: این شرکت‌ها برای ساخت خودرو ۳ مدل درنظر گرفته‌اند که همه مدل‌های خوب و به روزی هستند و قرار است به زودی با قطعه‌سازهای ایرانی و این شرکت‌ها قرارداد همکاری ببندند تا همکاری‌ها بین انجمن قطعه‌سازان ایران و فرانسه توسعه یابد.
در همین حال یک مقام شرکت پژوی فرانسه اعلام کرد که این شرکت در مراحل پیشرفته مذاکره با ایران‌خودرو برای ازسرگیری همکاری‌ها قرار دارد و در همکاری جدید، برای تولید خودروها از آخرین طرح‌ها و موتورهای شرکت استفاده خواهد شد. شرکت پژو سیتروئن فرانسه اعلام کرد، این شرکت در مراحل پیشرفته مذاکرات با شرکت ایران‌خودرو در زمینه تولید خودرو در ایران است و انتظار دارد این مذاکرات پس از دستاورد دیپلماتیک اخیر در زمینه لغو تحریم‌ها، پیشرفت سریعی را شاهد باشد.
«ژان کریستوف کومارد»، مسئول بخش افریقا و خاورمیانه شرکت پژو گفت، توافق انجام‌شده بین ایران و قدرت‌های غربی «مسیر را برای پیشرفت قابل توجه در مذاکرات ما هموار خواهد کرد. »
به گفته کومارد، بر خلاف شراکت فعلی پژو و ایران‌خودرو که براساس آن خودروهای مدل قدیمی شرکت پژو در ایران مونتاژ می‌شوند، در همکاری جدید، برای تولید خودروها از آخرین طرح‌ها و موتورهای شرکت استفاده خواهد شد که این پروژه موجب ایجاد جهشی تولیدی خواهد شد.
پژو که تا قبل از تشدید تحریم‌ها در سال ۲۰۱۱م، یکی از بازیگران مهم خارجی در صنعت خودروسازی ایران بود، با توجه به ورود خودروسازان چینی به بازار ایران، اکنون با رقابت سرسختانه‌تری مواجه خواهد بود، به طوری که شرکت خودروسازی رنوی فرانسه نیز قصد دارد تولید خودروی تندر در ایران را احیا کند.

منبع:صمت
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Farhan
۲۳:۳۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
قراره چند سال دیگه اینجوری مردم بدبخت رو سر گرم کنند و بعدش یه آشغال از رده خارج شده رو به چند برابر قیمت بندازن به مردم (مدیریت لیبرالی دیگه بهتر این نمیشه)به جای نگاه و اتکا به جوونهای این مملکت نگاهشون به فرانسوی هاس تا یه آشغال دیگه بهشون بدن
سعید
۲۰:۵۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
50 میلیون تومن 50 میییییییییییلییییییییییییییییییوووووووون تومن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برو بابا دیوانم مگه برای این آشغال فرانسوی که قراره همه قطعاتشو چین بزنه (مثل همه خودروهای مونتاژ ایران البته کله خودروهای ایران مونتاژ حتی خودروی ملی مون خخخخخخخخخ) پول بدم.

نمیخریم نمیخریم نمیخریم

خرید خودرو صفر ممنوع
شاکی
۲۰:۴۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
بازم یه قاتل حلبی دیگه
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
خيلي جالبه بازم خودروهاي مدل گذشته ميخوان توليد كنند . معلوم نيست هدفشون چيه؟