سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

5 برابر شدن آمار گردشگران طی برنامه ششم توسعه در کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان از 5 برابر شدن آمار گردشگران داخلی و خارجی طی برنامه ششم توسعه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمود وفایی در مراسم گرامیداشت روز گردشگری که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد، گفت: متولیان، فعالان صنعت گردشگری و دولت باید برای تحقق اهداف برنامه‌ی ششم، با هم مشارکت کنند.

وی با اعلام اینکه اقتصاد گردشگری یکی از پایه های اصلی اقتصاد در کشور است، افزود : استان کرمان فقط بهشت معادن نیست بلکه با این قابلیت ها و پتانسیل ها ی اقتصادی بهشت گردشگری و باستان شناسی نیز هست.

وی اصحاب رسانه را در مطرح کردن جذابیت ها و پتانسیل های استان مؤثر دانست.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی هم با اعلام اینکه آمار گردشگران طبق برنامه ششم توسعه باید به یک میلیون برسد، گفت : این افزایش نیازمند زیرساخت های لازم است.

سیاووشی با توجه به اینکه کویر یکی از اولویت های استان در بخش گردشگریست، افزود: به زودی با ایجاد مسیرهای مناسب امنیتی و معرفی آن به دفاتر گردشگری، برای بازدید گردشگران گام های بلندی برداشته می شود.

جهانشاهی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز گفت: در حال حاضر 51 واحد اقامتگاه بومی در سراسر استان وجود دارد که در مجموع 70 نفر در این فضاها مشغول به فعالیت اند.

معین زاده ، رییس انجمن هتل داران استان هم با اعلام اینکه با حمایت دولت تدبیر و امید و استاندار کرمان در بحث گردشگری از لیست سیاه خارج شده ایم ، گفت: مدتی طول می کشد تا دوباره از لحاظ گردشگری به حالت اول برگردیم .

دهقانی ، رییس انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان نیز کمبود کارشناس گردشگری در استان را یکی از مشکلات موجود عنوان و تأکید کرد: باید با اندیشیده شدن تدابیری این کمبود را جبران کرد.

وی ارتباط مستقیم با کشورها را در جذب گردشگر مؤثر دانست و افزود: به منظور افزایش گردشگران باید پرواز ها را از حالت بن بست درآورد تا به صورت مستقیم با کشورها در ارتباط باشیم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: آمار ، گردشگران ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.