سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوره آموزش پزشکان عمومی نیازمند تغییرات ساختاری است

اکثر آموزشها در این دوره تخصصی است در حالی که در کنار آموزش علوم پایه و بالینی بخش آموزش سرپایی پزشکان عمومی باید تقویت شود.

دکتر فرزاد فرقان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه آموزش پزشکی در نظام سلامت  نیاز به تغییرات ساختاری و اساسی  دارد ؛ اظهار داشت :گامهای طرح تحول سلامت در عین حالی که جدا از هم به نظر می رسد با یکدیگر مرتبط بوده و از هم گسیخته نیست.

وی با اشاره به اینکه خیلی از بخشهایی که بطور سنتی کار می کند باید تغییرات اساسی در آنها اعمال شود ؛افزود: اشکالات زیادی دردوره آموزش پزشک عمومی وجود دارد که باید تغییرات لازم در آن اعمال شود .

وی با بیان اینکه باید زمینه رسیدن به پزشک خانواده را در آموزش ها بگنجانیم؛ تصریح کرد : باید تغییراتی را در دوره آموزش پزشکان عمومی ایجاد کنیم تا بتوانیم کاربردی تر از خدمات آنها بهره مند شویم ؛ همچنین در حوزه اخلاق پزشکی نیز باید آموزشهای حرفه ای گنجانده شود .

 عضو شورای عالی سازمان نظام پزکشی گذراندن دو واحد اخلاق پزشکی را برای دانشجویان این رشته بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت : این درس نیاز به بازنگری دارد و  تعداد واحدهای اخلاق پزشکی باید بیشتر شده و روی آن کار شود.

 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.