سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

فاصله دستمزد و هزینه‌های خانوار کارگری هر سال بیشتر می‌شود

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه گفت: فاصله دستمزد و هزینه‌های خانوار کارگری بیشتر می‌شود و این فاصله روز به روز افزایش می‌یابد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه؛جواداکبری گفت:جدیدترین هزینه زندگی خانوار کارگری، سه میلیون و 200 هزار تومان برآورد شده و این در حالی است که در حال حاضر، حقوق کارگران با مزایا و بیمه به یک میلیون و 200 هزار تومان می‌رسد.

وی افزود: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد درآمد یک خانواده کارگری نصف هزینه‌های این خانوار است و خانواده کارگران در شرایط سختی زندگی می‌کنند و از نظر معیشت تامین نیستند.

اکبری عنوان کرد: برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در دو یا سه ماه انتهای سال نرخ تورم برآورد می‌شود و بر اساس آن برای زندگی سال آینده کارگران تصمیم‌گیری می‌شود و این در حالی است که نرخ تورمی که برای دستمزد کارگران لحاظ می‌شود مربوط به سالی است که گذشته و نه سال آینده.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه با بیان اینکه قرار بود از امسال و برای اولین بار دو بار در سال هزینه‌های زندگی کارگری برآورد شود تا بتوان برای دستمزد سال آینده آنها تصمیم بهتری گرفت، اظهار کرد: به همین دلیل در مهرماه شاهد برگزاری جلسه برای تعیین هزینه‌های زندگی و دستمزد کارگران بودیم.

اکبری در ادامه افزود: سال گذشته حدود 10 درصد افزایش دستمزد برای کارگران را داشتیم و امکان افزایش یکباره و زیاد دستمزد کارگران نیز وجود ندارد.

وی اضافه کرد:اصلاح دستمزد کارگران، نیازمند تعامل دولت، کارفرمایان و جوامع کارگری است، ضمن اینکه عمده کارگران ما در بخش خصوصی فعال هستند و دولت نمی‌تواند به کارفرمایان این بخش برای افزایش دستمزد تحکم کند.


دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه تنها راه حل مشکل کارگران را ایجاد شغل در کشور می داند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، هر ، سال ، هزینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.