سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی در جمع خبرنگاران:

حادثه منا "سوءظن‌برانگیز" است/ سازمانهای اسلامی برای امنیت حرمین شریفین فکری کنند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین سازمان همکاری اسلامی باید برای امنیت حرمین شرفین فکری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه با حضور در جمع خبرنگاران با باراز تاسف از وقوع فاجعه منا و کشته شدن حجاج بیت الله الحرام اظهار داشت: بدون تردید حکومت سعودی در حادثه منا مقصر است و باید مسئولیت خود را بپذیرد.

وی در ادامه افزود: آل سعود با فرافکنی و مقصر جلوه دادن دیگران، نمی‌توانند از مسئولیت خود در این فاجعه کم کنند.

ولایتی با بیان اینکه در سالهای گذشته شاهد کم‌‌کاری‌هایی از سوی سعودی ها در برگزاری مراسم حج بوده‌ایم، گفت: حوادث ناگوار در مراسم حج امسال به اوج خود رسیده است و حکایت از این دارد که دولت عربستان سعودی به وظایف خودش عمل نکرده است.


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین سازمان همکاری اسلامی دور هم جمع شوند و برای امنیت حرمین شرفین فکری کنند، تأکید کرد: اگر عربستان نمی‌تواند به وظایف خودش عمل کند باید از دیگر کشورهای اسلامی در جهت حفاظت و حراست امنیت حجاج استفاده شود.

ولایتی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درست است که آل سعود و رژیم صهیونیستی در حادثه منا همکاری داشتند، اظهار داشت: بدون تردید همکاری بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در حوزه‌های مختلف را نمی‌توان انکار کرد اما در این رابطه اطلاعی ندارم، اما این حادثه سوء ظن برانگیز است و دولت سعودی باید نسبت به مفقودین و جان باختگان این حادثه پاسخگو باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مذاکرات با طرف روسی گفت: قرار است جلساتی بعنوان میز مشترک بین مسئولان دو مرکز تحقیقات استراتژیک ایران و روسیه در روسیه برگزار شود.

به گفته ولایتی، اجلاس‌های بعدی نیز به ترتیب در اصفهان و سن پترزبورگ  برگزار خواهد شد.

ولایتی با بیان اینکه در این گفت‌وگوها گسترش روابط دوجانبه، همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث قرار می‌گیرد، تأکید کرد: روابط ایران  و روسیه در منطقه و سطح بین‌الملل افزایش  یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ایران و روسیه نسبت به عراق، یمن و سوریه مواضع مشترکی دارند و همچنین در مبارزه با افراطی‌گری و حفظ تمامیت ارضی این کشورها تلاش می‌کنند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، "پتروویچ رشتینکوف" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه هم  در حاشیه دیدار با ولایتی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های ایران و روسیه اظهار داشت: در زمان کوتاهی جلسات کارشناسان دو مرکز تحقیقات استراتژیک ایران و روسیه در مسکو برگزار می شود.

وی با بیان اینکه منافع جمهوری اسلامی ایران و روسیه به یکدیگر نزدیک است، گفت: ما تصور می‌کنیم که همکاری‌های ایران و روسیه نتیجه قابل توجهی داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه گفت: مرکز ما از جانب رئیس جمهور کشورمان تاسیس شده و فعالیت‌ها تحت نظر وی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.