سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور وزیر نفت؛

امضای قرارداد ١,٨ میلیارد دلاری گازرسانی به سیستان و بلوچستان

گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان سالانه ٦٦٠ میلیون دلار صرفه جویی از طریق جایگزینی گاز با سوختهای مایع به همراه خواهد داشت.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن منتظر تربتی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: هزینه این پروژه ١,٨ میلیارد دلار برآورد شده است که با توجه به جایگزینی گاز با سوختهای مایع طی سه سال قابل بازگشت است.

منتظر تربتی افزود: این پروژه با هدف گازرسانی به شهرهای زاهدان، زابل، خاش و چابهار همچنین نیروگاههای استان اجرا می شود.

وی یادآور شد: هم اکنون خط هفتم سراسری به طول ٩٠٧ کیلومتر از پارس جنوبی تا ایرانشهر با هزینه یک هزار و ٧٣٠ میلیارد تومان اجرا شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در مجموع ٩٥٠ کیلومتر خط لوله و شبکه تغذیه و توزیع در شهرهای یادشده اجرا می شود.

تربتی تاکید کرد: این پروژه به روش بی او تی و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی طی دو سال اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: در حال حاضر ٤٠٠ هزار تن ورق مورد نیاز این پروژه تهیه شده و به شرکتهای لوله ساز تحویل شده است.

تربتی تصریح کرد: در پروژه گازرسانی به زاهدان هم اکنون ٣٤٠ کیلومتر مسیرسازی صورت گرفته و لوله های مورد نیاز برای ٥٢ کیلومتر از این مسیر نیز تهیه و ٢٥ کیلومتر نیز از آن جوشکاری شده است.

وی ادامه داد: مسیرسازی ١٨٠ کیلومتر از خط لوله ایرانشهر به زاهدان و طراحی سایر خطوط نیز انجام شده که با امضای قرارداد شاهد تسریع در اجرای پروژه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد: با گازرسانی به نیروگاههای استان از مصرف سالانه ١,٤ میلیارد لیتر نفتگاز و ٥٥٠ میلیون لیتر نفت کوره جلوگیری می شود.

بیژن زنگنه وزیر نفت به همراه مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و شماری از مسئولان این وزارتخانه امروز وارد زاهدان شد و در فرودگاه بین المللی این شهر مورد استقبال علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

وزیر نفت و هیات همراه همچنین در ادامه این سفر یک روزه با حضور در سه راهی میرجاوه - زاهدان عملیات اجرایی طرح بزرگ گازرسانی به شهرستان های سیستان و بلوچستان را کلنگ زنی می کند.

پروژه گازرسانی به شهرهای استان سیستان و بلوچستان شامل ٢٦٠ کیلومتر خط لوله ٣٦ اینچ منشعب از کیلومتر ٨٣٩ خط لوله هفتم سراسری که از ایرانشهر به سمت زاهدان امتداد یافته است، می شود.

این پروژه یادشده شامل هفت ایستگاه شیر بین راهی، پنج ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه فرستنده و یک ایستگاه کنترل فشار و سیستم مخابراتی است و با بهره برداری از این پروژه بیش از ٣٠٠ هزار خانوار شهری و روستایی در شهرهای زاهدان، چابهار، خاش و زابل از نعمت گاز برخوردار می شوند.

شرکت ملی گاز ایران از اواخر سال ٨٤، طرح انتقال گاز به مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور از طریق خط هفتم سراسری را در دستور کار قرار داده است و به همین منظور، پیشتر خط انتقالی به طول ٩٠٧ کیلومتر و قطر ٥٦ اینچ از عسلویه به ایرانشهر اجرا شده و بزودی نیز عملیات اجرایی خط انتقال گاز از ایرانشهر به سمت زاهدان و دیگر شهرهای این استان آغاز می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.