مشاور وزیر نفت گفت: حجم تولید گاز طبیعی تا پایان امسال به ٧٠٠ میلیون مترمکعب در روز می رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود آستانه مشاور و نماینده وزیر نفت در طرحهای گازرسانی در جلسه مشترک با مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه قم، مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شهرکهای صنعتی، معاون جهاد کشاورزی، معاون مدیر کل اداره راه و شهرسازی، معاون استاندار، مدیرعامل، هیئت مدیره و کارشناسان شرکت گاز استان قم گفت: بر اساس بند "ق" تبصره دو قانون بودجه سال ٩٣، وزارت نفت اجازه دارد در هر نقطه از کشور، گاز طبیعی را جایگزین سوختهای فسیلی و مایع از جمله نفت سفید، گازوئیل و نفت کوره کرده و از محل فروش سوختهای فسیلی آزاد شده، هزینه های گازرسانی را تامین کند.
 
آستانه افزود: با توجه به افزایش ظرفیت تولید گاز با وارد مدار شدن فاز ١٢ پارس جنوبی به میزان ١٠٠ میلیون مترمکعب در سال ٩٣ و برنامه ریزی برای وارد مدار شدن دو فاز دیگر در سال ٩٤ و افزایش ٥٠ میلیون مترمکعب دیگر، تولید روزانه گاز کشور به ٧٠٠ میلیون مترمکعب می رسد، در حالیکه اوج مصرف گاز در زمستان ٥٠٠ تا ٥٥٠ میلیون مترمکعب است.
 
وی اعلام کرد: همچنین با تکمیل فازهای مختلف پارس جنوبی و مناطق دیگر، پیش بینی می شود تولید گاز تا پایان برنامه ششم به یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون مترمکعب افزایش یابد و این در حالی است که نیمی از این میزان را مصرف خواهیم کرد.
 
آستانه با بیان این که برای مابقی گاز تولیدی باید بازار مصرف تعیین کنیم ادامه داد: نقاط فاقد گاز در داخل کشور، اولویت برنامه گازرسانی وزارت نفت در تعیین بازار مصرف است.
 
وی، ایجاد صرفه اقتصادی، رفاه اجتماعی و عمومی و همچنین حفظ محیط زیست را از مزایای جایگزینی گاز طبیعی با سوختهای مایع عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا پایان سال ٩٦ کلیه نقاط باقیمانده فاقد گاز از جمله روستاها، شهرها و صنایع گازرسانی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار