سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بابا چاهی «دری به اتاق مناقشه» را می‌گشاید

«علی باباچاهی» کتابی با عنوان «دری به اتاق مناقشه» را توسط انتشارات «نگاه» چاپ و منتشر می‌کند.

علی‌ باباچاهی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتشار کتاب جدید خود اظهار داشت: کتابم با عنوان «دری به اتاق مناقشه» توسط انتشارات نگاه چاپ می‌شود این کتاب مصاحبه‌هایم در طول 36-35 سال کار فرهنگی را دربرمی‌گیرد. محور این کتاب برای انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شده است و به اصطلاح ناشرها در چرخه تولید و آستانه چاپ قرار دارد.

وی افزود: مصاحبه‌های کتاب «دری به اتاق مناقشه» توسط افراد مختلف و برای محلات گوناگونی گرفته شده است. تمام این مصاحبه‌ها در مطبوعات چاپ شده‌اند و در 500 صفحه منتشر خواهد شد.

این شاعر با اشاره به چگونگی مطالب مندرج در مصاحبه‌های بیان کرد: مطالبی که در مصاحبه‌ها پیش کشیده و بر روی آن تامل می‌شد. در واقع ناظر بر مسائل و مقوله‌هایی هستند که در طول 36-35 سال کار فرهنگی‌ام و در فضای ادبی ما دیده شده یا یک بار در فضای ادبی اتفاق افتاده است بنابراین تمام مطالب مندرج در مصاحبه‌هایم مبتنی بر رویدادهای شعری و پرسش‌های مطرح شده در این فضا است.

باباچاهی تصریح کرد: در مصاحبه‌هایم به موارد مباحث و جریان‌هایی که در دهه‌های 60،70،80 در فضای ادبی کشور اتفاق افتاده است پرداخته می‌شود. در مصاحبه‌ها بیشتر نشانه‌های آثار و ردپای مقولاتی چون مدرنیسم و پست مدرنیسم مطرح شده است و بیشتر سوالات حول این محورها بودند.

وی اظهار داشت: در مصاحبه‌های 35-36 ساله‌ام پیرامون مواردی چون شعر محاوره‌ای و مقولات جنجال‌برانگیز مطرح شده در این سال‌ها پرسش شده است و آن‌ها پاسخ داده‌ام.

کتاب «دری به اتاق مناقشه» تا قبل از عید یا در فصل پاییز منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.