سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فابیوس در مراسم برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل شرکت می‌کند

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد در مراسم برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ "لوران فابیوس،" وزیر امور خارجه فرانسه، قصد دارد در مراسم برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل متحد شرکت کند. فابیوس در این باره گفت: برای نشان دادن حمایت خود از راه حل دو کشور، چهارشنبه در مراسم برافراشته شدن پرچم فلسطین شرکت خواهم کرد.
 فلسطین که از عنوان عضو ناظر در سازمان ملل متحد برخوردار است دو هفته پیش حق بالا بردن پرچمش را برابر مقر سازمان ملل متحد در نیویورک کسب کرد. 

فلسطینیها از صدها رهبر بین المللی برای مشارکت در این مراسم که 30 سپتامبر (8 مهر) با حضور "محمود عباس،" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برگزار خواهد شد دعوت کرده‌اند. 

فابیوس در ادامه افزود: فرانسه به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که این اقدام را اجازه داده است رای داد. وی تاکید کرد برای ازسرگیری مذاکرات صلح  فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی به تلاش بیشتر با کمیته چهارجانبه ادامه خواهد داد.
فلسطینی‌ها این اقدام را گام جدیدی در جهت به رسمیت شناخته شدن کشورشان در عرصه بین المللی می‌دانند. 

فابیوس اضافه کرد: نمی‌توانیم به خودمان اجازه دهیم راه حل دو کشور در مقابل چشمهایمان از بین برود. نباید با رها کردن مسئله فلسطین و اجازه سوء استفاده داعش از این مسئله خطر کرد. ما تاکید می‌کنیم که دولت اسرائیل نمی‌تواند به سیاست شهرک سازی خود ادامه دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.